העיתונאי הערבי חושף את הסיבה האמיתית שזועבי חזרה לקואליציה

לא מצאה בית, אז חזרה: אחרי שפרשה במכתב חריף שכמעט לא מותיר דרך חזור, חברת הכנסת גידאא רינאוי זועבי חזרה בה מהפרישה. העיתונאי מוחמד מג'אדלה חשף את הסיבה האמיתית לחזרתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 19:46 כא באייר התשפב

העיתונאי הערבי חושף את הסיבה האמיתית שזועבי חזרה לקואליציה
רינאוי-זועבי. הסיבה האמיתית, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אידאולוגית או אינטרסנטית? סוף שבוע מתוח עבר על הקואליציה לאחר פרישתה של חברת הכנסת רינאוי זועבי ממרצ שכתבה כי "אינה יכולה עוד" לתמוך בקואליציה שנוטה ימינה. דיווחים שונים חשפו כי היא ניהלה שיחות עם מפלגות שונות, וכאמור היום (א') המהלך הסתיים בקול ענות חלושה כאשר היא הודיעה על חזרתה לשורות הקואליציה.

לאחר ההודעה שלה פרסם העיתונאי הערבי מוחמד מג'אדלה את הסיבה האמיתית לפרישתה. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ח"כ רינאווי זועבי חזרה לקואלציה מסיבה אחת ויחידה: בשונה מסילמן שהליכוד חיבק, רינאווי זועבי לא מצאה בית חדש באופוזיציה. גם במשותפת לא ממש רצו לפזר את הכנסת בתזמון הזה".

לפי הגרסה שמסרה מול המצלמות אמרה הח"כית ממרצ "אני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת. לכן מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה".

כזכור, במכתבה היא ציינה את הסוגיות הביטחוניות הנוגעות גם להר הבית. לפי עוד דיווח של מג'אדלה, למרות שהתכוונה להעלות את מצעד הדגלים בירושלים והמתיחות באל-אקצא בפגישה עם לפיד, הדבר לא קרה בסוף וכל הדרישות שהציבה נגעו רק לרשויות המקומיות וצרכי החברה הערבית.

צפו בהצהרה של זועבי: