קואליציה מתפרקת רינאוי-זועבי מתריעה: "מה שיכול להחזיר את נתניהו זו ההתנהלות של גנץ ושקד"

חברת הכנסת ממרצ שפרשה מהקואליציה, הסבירה בראיון את מניעיה: "הגעתי לנקודת האל-חזור ולא יכולה להמשיך ולתמוך בקואליציה הזאת" | על ההמשך: "אם הממשלה הזאת תמשיך בהתנהלות של גנץ ושקד, שאף אחד לא יבוא אלי בטענות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/22 20:59 יח באייר התשפב

רינאוי-זועבי מתריעה: "מה שיכול להחזיר את נתניהו זו ההתנהלות של גנץ ושקד"
זועבי בדרכה לראיון בחדשות 12, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשעות הצהריים (ה') חברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאוי-זועבי, הטילה פצצה פוליטית: "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת, אבל איני יכולה עוד". זועבי הפתיעה את ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד שהתעדכנו על המהלך דרך עדכוני החדשות. הערב הסבירה רינאוי את שעשתה, וכיצד תנהג בהמשך.

"הגעתי לנקודת האל-חזור ולא יכולה להמשיך ולתמוך בקואליציה הזאת", הסבירה את החלטה בראיון ל"חדשות 12". "הצבעתי גם נגד מצפוני בחודשים האחרונים. הממשלה שברה ימינה וכל ההתנהלות שחשובות לציבור הערבי באל-אקצא וההתנחלויות, חוק האזרחות - כל זה הביא אותי למצב שאני לא יכולה עוד".

זועבי אמרה כי היא עדיין לא החליטה כיצד תצביע בהצעת אי האמון שתגיש האופוזיציה, ככל הנראה כבר בשבוע הבא ואמרה כי תנהג על פי צו מצפונה: "אם ההצעה תובא ביום רביעי, אצביע לפי מצפוני ונראה מה יהיה. אשקול את צעדיי", אמרה במהדורה המרכזית.

"לא יכולתי לחיות עם התמונות מההלוויה של שירין אבו-עאקלה"

חברת הכנסת הפורשת אמרה כי היא כבר לא חלק מהקואליציה. "החודש האחרון היה מבחינתי היה לי מאוד קשה. המראות שהגיעו מאל-אקצא והתנהגות הברוטלית נגד מתפללים, לא יכולתי לחיות עם התמונות מההלוויה של שירין אבו-עאקלה".

במהלך הריאיון הסבירה זועבי כי עבורה אין דרך חזרה והודעת הפרישה שלה מהקואליציה - סופית. לדבריה, "אני רואה בוודאות שאין בשלות בקואליציה אצל פוליטיקאים יהודים לראות באנו שותפים בגובה העיניים. תמיד כל הזמן יגידו ויחשבו שאנחנו עושים לכם טובה. סליחה, אתם לא עושים לנו טובה שמעניקים לציבור הערבי את מה שמגיע לו".

לקראת סיום אמרה: "אם הממשלה זאת תמשיך בהתנהלות של גנץ ושקד, שאף אחד לא יבוא אליי בטענות. יכול להיות שאני אתמוך בה מבחוץ אבל אני לא אהיה שותפה בקואליציה. מי שיכול להחזיר את בנימין נתניהו זו ההתנהלות של גנץ ושקד". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן