המשבר הבא? גנץ יודיע השבוע אם יפנה את חומש

המשבר הקואליציוני הבא? שר הביטחון בני גנץ צפוי לתת השבוע את תשובתו בנוגע לפינוי הישיבה בחומש | בימינה הצהירו בעבר אנחנו לא מתכוונים לפנות את הישיבה בחומש

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/05/22 12:33 כא באייר התשפב

גנץ יודיע השבוע אם יפנה את חומש
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

הפיצוץ הבא בקואליציה? השבוע ביום רביעי תינתן תשובת המדינה על ידי שר הביטחון בני גנץ בעניין פינוי הישיבה בחומש בעקבות עתירות רבות שהגישו ארגוני שמאל נגד המתיישבים במקום. בימינה מנסים לדחות את ההחלטה.

גנץ: חומש תפונה | אורבך: אנחנו לא מתכוונים לפנות את הישיבה בחומש

נזכיר כי גנץ אמר לפני כחודש בשיחה סגורה עם חברת הכנסת עידית סילמן כי חומש תפונה בקרוב באופן סופי. לטענת שר הביטחון, כלל חברי הממשלה, כולל ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ושר המשפטים גדעון סער מכירים את העניין והוא לא יתפשר על כך כיוון שכך דורש החוק. השאלה היא לא שאלה של היתכנות אלא של זמן.

מנגד נמצאים חברי ימינה ובעיקר חבר הכנסת ניר אורבך שהצהיר לפני מספר חודשים: "כנציג ימינה בקואליציה, אנחנו לא מתכוונים לפנות את הישיבה בחומש". אורבך גם פועל בנושא מאחורי הקלעים, אך ספק אם יצליח למנוע פינוי. לוח הזמנים בנוגע לישיבה הוא: 2/6 דיון בבגצ בנוגע לחומש,  26/5 הגשת עמדת המדינה לבגצ: "עדכון לגבי המצב בשטח והצעדים הננקטים על ידם".

בניסיון למנוע פינוי הבוקר הגיעו חברי שדולת א"י לסיור בחומש. חברת הכנסת אורית סטרוק שעומדת בראש השדולה אמרה: ‏שדולת א"י הגיעה לחומש לומר בקול ברור: "אין לממשלה מנדט לפנות את חומש. השדולה מייצגת את הרוב האמיתי בכנסת, הרוב הימני השפוי שמבין שטעויות ועוולות צריך לתקן, לכן צריך להחזיר את ההתיישבות לחומש ולא להפך. הרוב הזה אומר לגנץ ולבנט: אין לכם מנדט לפגוע בחומש! וגם לא לפגוע בתלמידי הישיבה".