הרשימה המשותפת תציל את הממשלה? התשובה של איימן עודה

אחרי שבקואליציה ספגו מכה אנושה עם ההתפטרות של ג'ידא רינאוי-זועבי, יש מי שקיווה כי הרשימה המשותפת תציל את הממשלה ותימנע בהצבעה על פיזור הכנסת, אבל מה חושב איימן עודה?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/05/22 14:47 יח באייר התשפב

הרשימה המשותפת תציל את הממשלה? התשובה של איימן עודה
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ממשלת בנט לפיד בסכנה: הפרישה המפתיעה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי מהקואליציה מורידה את הקואליציה ל-59 חברים ומקרבת משמעותית את הבחירות. מה שיכל לסייע לקואליציה הוא שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת במידה וזו תימנע בהצבעות לפיזור הכנסת, אבל נראה שלאיימן עודה יש תכניות אחרות.

איימן עודה: "אין קיום לקואליציה שתוקפת לוויות"

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, כתב על פרישת ח״כ רינאוי-זועבי: "אין קיום לקואליציה שתוקפת לוויות, נותנת לכהניסטים לצעוד בירושלים המזרחית, מעמיקה את הכיבוש ומתעמרת בערבים בנגב. רוב הציבור רוצה שותפות אבל בשביל שזה יקרה הרוב השפוי חייב להפרד מהימין הקיצוני ולבנות עם החברה שלנו שותפות אמיתית שמבוססת על שלום ושוויון. לא נהיה שותפים סוג ב׳".

זועבי: "נתקלתי באטימות מוחלטת"

זועבי שלחה מכתב לראשי הקואליציה בו הסבירה את ההחלטה: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית; אל אקצא והר הבית, שייח' ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבתים והפקעת הקרקעות בישובים הערבים בנגב, וכמובן חוק האזרחות. בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן