סיעת הליכוד תצביע נגד חוק ממדים ללימודים: "נפעל במלא העוצמה להפיל את הממשלה"

לאחר הסאגה על חוק ממדים ללימודים, בליכוד מבהירים כי הם יתנגדו לחוק ומבטיחים: "נעלה את המלגות ללוחמים משוחררים ל-100% וכל הכסף ישולם רטרואקטיבית לכל החיילים שכבר החלו את לימודיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/22 14:43 יח באייר התשפב

סיעת הליכוד תצביע נגד חוק ממדים ללימודים: "נפעל במלא העוצמה להפיל את הממשלה"
נתניהו. , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

סערת חוק ממדים ללימודים: החוק שיעלה ביום שני לקריאה שלישית יצר מתיחות חריגה בין מפלגות האופוזיציה, ובליכוד הכריעו כי הם יתנגדו לחוק. כזכור, היו קולות שקראו לתמוך בחוק ובמפלגות החרדיות איימו כי אם החוק יעבור בתמיכת הליכוד, הם יפרקו את המשמעת בגוש הימין.

בליכוד כתבו כי הם הציעו לתמוך בחוק ובמקביל להגדיל את המלגות, מהלך שנענע בסירוב מצד הקואליציה. לצד ההתנגדות לחוק, שמציירת אותם כמתנכלים לחיילי צה"ל, הבהירו בליכוד כי ברגע שהם יקימו ממשלה הם יגדילו את המלגות וישלימו את הכסף רטרואקטיבית.

ההודעה המלאה של הליכוד

אנו, חברות וחברי הכנסת של הליכוד החתומים מטה, מבקשים להביא לישיבת הסיעה את הצעת ההחלטה הבאה: אנו עומדים מאוחדים יחד עם חיילי צה״ל. באופן חריג קיימנו מו״מ עם הקואליציה והצענו לתמוך בחוק ״ממדים ללימודים״ תמורת הגדלת המלגות ל-100% עבור לוחמים משוחררים. הלוחמים שלנו נותנים 100 אחוז ומגיע להם 100 אחוז. 

לצערנו, הקואליציה סירבה להגדלת המלגות. אנו נביא את ההסתייגות של 100 אחוז למליאת הכנסת ואם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק. בנט נתן 50 מיליארד שקל למנסור עבאס ולקח 50 מיליון לשיפוץ הבית שלו ברעננה. אבל ללוחמים שלנו הוא מסרב בציניות לתת 100% מלגה שעלותה הכוללת לכל היותר היא 50 מיליון ש״ח. הספין המביש על גבם של חיילי צה״ל שנעשה על ידי ממשלה שנשענת על תומכי טרור לא יצליח. 

סיעת הליכוד תתנגד לכל הצעות החוק של הממשלה המסוכנת הזו ונפעל במלא העוצמה להפיל את הממשלה הזו ולהקים בישראל ממשלה חזקה שתחזיר את הביטחון ואת הכבוד ללוחמים ולאנשי כוחות הביטחון שלנו. הממשלה שנקים תעלה מיד את המלגות ללוחמים משוחררים ל-100% וכל הכסף ישולם רטרואקטיבית לכל החיילים שכבר החלו את לימודיהם.