בנט: "לאחר שנות הזנחה - ישראל חזרה להיות מנוהלת"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה לתפקוד הממשלה וציין מספר הישגים. "הורדנו את מספר אירועי הירי במגזר הערבי לכ-50%", ציין | על נעם רז ומחמוד ח'יר א-דין: "נפלו בפעולות יזומות שנועדו לסכל טרור פלשתיני רצחני וצמא דם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/05/22 11:40 יד באייר התשפב

בנט: "לאחר שנות הזנחה - ישראל חזרה להיות מנוהלת"
בנט מחמיא לממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה לחשיפת שמו ותמונתו של סא"ל מ', הקצין שנפל במהלך פעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה בנובמבר 2018. בנט הקדים והזכיר את נפילתו של רנ"ג נעם רז ז"ל שנפל בג'נין בבוקרו של יום שישי. בסיום דבריו אמר ראש הממשלה כי "ישראל חזרה להיות מנוהלת". מאוחר יותר היום יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, לסקירה של התרגיל הצה"לי הגדול, "מרכבות האש".

בנט פתח ואמר: "במהלך סוף השבוע איבדנו את אחד מטובי אנשינו – לוחם הימ"מ, רב-נגד נועם רז זכרו לברכה, שנפגע בפעולה יזומה נגד מחבלים באזור ג'נין. נועם שירת בימ"מ במשך 23 שנים, במהלכן השתתף בפעולות רבות להגנה על ביטחון אזרחי ישראל". 

"נועם היה אוהב ישראל וגיבור ישראל. רק לפני מספר שבועות הציל נועם את חייו של סגן-ניצב ש', שנפצע קשה בהיתקלות עם חוליית מחבלים באזור טול כרם. נועם, תושב היישוב קידה, הותיר אחריו את אפרת ו-6 ילדים, וגם מורשת ברורה - לאהוב את ארצנו, לתרום למדינתנו, ולהילחם באויבינו בנחישות ללא פשרות. בשם ממשלת ישראל ובשם העם כולו - אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, יהי זכרו ברוך.

נעם רז ז"ל

נעם רז ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

מחמוד ח

מחמוד ח'יר א-דין ז"ל | צילום: דובר צה"ל

על מחמוד ח'יר א-דין אמר בנט: "הבוקר הותרה לפרסום זהותו של גיבור נוסף - סגן אלוף מחמוד ח׳יר אל-דין שנפל בקרב במבצע מיוחד בחאן יונס לפני שלוש שנים וחצי. מחמוד, תושב הכפר הדרוזי חורפיש, היה לוחם בסיירת צנחנים ובמשך השנים צמח במערך המבצעים המיוחדים של צה"ל. מחמוד עוטר לאחר מותו בצל"ש הרמטכ"ל". 

"בזמנו, כנציג הממשלה דומני, ספדתי לו בהלווייתו ולאחרונה, לפני כשבועיים, פגשתי את אלמנתו, נאהד הנפלאה, ואת שני ילדיו היפים. אני שמח שעם ישראל מקבל הבוקר את הזכות להכיר את שמו ואת דמותו של גיבור ישראל, סגן-אלוף מחמוד ח׳יר אל-דין, בגלוי. ברית הדמים, ובעיקר ברית החיים, עם אחינו הדרוזים – חזקה מתמיד. יהי זכרו ברוך".

בנט סיכם: "גם מחמוד וגם נועם הקדישו את חייהם להגנה על אזרחי ישראל. כאן המקום להזכיר, גם הבוקר, שהם נפלו בפעולות יזומות שנועדו לסכל טרור פלשתיני רצחני וצמא דם. לכן, אסור שהעולם יהפוך את היוצרות, ושחלילה שמישהו בקרבנו יטעה. בסיפור הזה יש רע ויש טוב: הטרוריסטים הפלשתינים הם אלו שרצחו לאחרונה 19 מבנינו ובנותינו, באכזריות בלתי נתפסת - במכות גרזן, בדקירות סכין, ובירי אלים".

"בשנה האחרונה ממשלת ישראל פעלה והביאה תוצאות"

בסיום דבריו אמר כי "לאחר שנות הזנחה - ישראל חזרה להיות מנוהלת. בשנה האחרונה ממשלת ישראל פעלה והביאה תוצאות - הורדנו את מספר אירועי הירי במגזר הערבי לכ-50%, הבאנו את הכלכלה הישראלית לצמיחה של 8.2% והורדנו את האבטלה ל-2.9%, תוך שהחזרנו המוני מובטלים לעבודה. אתם זוכרים, ירשנו מצב של אבטלה רבתי והחזרנו אנשים לעבודה, החזרנו להם את הכבוד הבסיסי. שברנו שיא של שיווק יחידות דיור כדי לצמצם את המחסור העצום שנפער על פני השנים האחרונות, יישובי עוטף עזה חוו את התקופה השקטה ביותר מזה שנים. בתוך כל הרעש צריך לזכור את זה,  והרשימה עוד ארוכה. ישראל חזרה לעבוד".

"אסור לנו להידרדר חזרה למשטר של בחירות אינסופיות ושיתוק. השנה האחרונה הוכיחה שאפשר לעבוד יחד, שאפשר לנהל את ישראל בצורה רצינית, ולהביא תוצאות טובות. לכן, אנחנו מהדקים את השורות כדי להמשיך את הצמיחה ולקיים את הממשלה".

ראש הממשלה אמר כי הממשלה מתכוונת להעביר תקציב בממשלה במהלך החודש הבא, ביוני. "אנחנו נכנסים לעבודה אינטנסיבית בעניין. אני מצפה ובטוח שכל שרי הממשלה יירתמו למשימה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן