עמית סגל: "היהודים מבינים רק כוח"

הפרשן הפוליטי הבכיר מתייחס לשני הזרמים בחברה הערבית, ערביי 1948 וערביי 2020, וכותב: "שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת והפיכתה לפרטנרית לגיטימית לתמרונים פוליטיים הוא עידוד פעיל לחידוש המהומות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/22 10:16 יב באייר התשפב

עמית סגל: "היהודים מבינים רק כוח"
צילום: Flash90

השבוע נפתח בסערה כנס הקיץ של הכנסת, ולמרות שלא היה צורך מהותי בכך נשענה הקואליציה על הרשימה המשותפת. הליכוד הגיש הצעת אי אמון, ויאיר לפיד סיכם בשקט עם המשותפת על התנגדות, למרות שאין שום משמעות חוקית להפסד באי אמון כל עוד אין 61 תומכים.

החשד של בנט

בטורו הבוקר (שישי) בידיעות מנתח עמית סגל את היחסים בין בנט ללפיד, ומשם מציג את התפיסה שלו לגביי השותפות עם הערבים. הפרשן הפוליטי כתב כי בנט לא ידע מהמהלך של לפיד, וקיים חשש אצלו כי לפיד "לא דואג לקואליציה הנוכחית, אלא לזו העתידית", כאשר בכל תרחיש יש עתיד תידרש להישען על הרשימה המשותפת.

12 במאי 2021, לוד

12 במאי 2021, לוד צילום: Yossi Aloni/Flash90

כזכור, בראיון לסגל הבהיר השבוע שר החוץ כי הוא לא רואה פסול בשיתוף פעולה המשותפת, לעומת שיתוף בן גביר וסמוטריץ' שהם סכנה קיומית. מכאן הגיע סגל לניתוח מצב המפלגות ראשי הערביות בכנסת וכתב: "עבאס גינה את האלימות נגד יהודים והלך לבית כנסת בלוד. חלק מיריביו ברשימה המשותפת התמקדו אז במסע מתועב של שקרים והסתה, שעודד אלימות רצחנית נגד יהודים".

עמית סגל: "במדינה נורמלית בית המשפט היה פוסל מזמן תומכי טרור"

סגל הבדיל בין הערבים שחיים את 1948 וזכות השיבה, לעומת הערבים שחיים את 2020 ורוחות השלום החם. הוא כותב: "במדינה נורמלית בית המשפט היה פוסל מזמן תומכי טרור ושוללי המדינה היהודית מהתמודדות לכנסת. גם במדינה נורמלית למחצה, שבה הותרה חברותם בבית המחוקקים, ימין ושמאל היו מסכימים ביניהם לצאת מהאולם בזמן נאומי אבו־שחאדה וכסיף, כפי שעשו לכהנא".

עבאס בהצהרתו

עבאס בהצהרתו השבוע על הישארות בקואליציה. ביקר בבית כנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"במקום זאת", הוא מנתח, "מחזרים אחר מי שקרא לשוטרים ערבים לזרוק את נשקם, אבל לא קרא עד היום לחלק מהרוצחים לזרוק את נשקם. שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, משני צידי הבית, חיזורים אחריה, הפיכתה לפרטנרית לגיטימית לתמרונים פוליטיים הוא עידוד פעיל לחידוש המהומות. זה איתות מובהק לשכנינו: היהודים מבינים רק כוח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן