עמית סגל מפרגן לקולגה: המהלך המפתיע של דפנה ליאל

הכתבת של חדשות 12 חוגגת יציאה לאור של פרויקט חדש ומרגש עליו עבדה תקופה ארוכה. באינסטגרם היא מספרת על התהליך וגם מסבירה מה ההבדל בין הספר שלה לזה של עמית סגל

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/22 12:11 ז באייר התשפב

עמית סגל מפרגן לקולגה: המהלך המפתיע של דפנה ליאל
דפנה ליאל, צילום: שרון גבאי

כתבת הכנסת של חדשות 12, דפנה ליאל, חלקה עם עוקביה בשורה מרגשת במיוחד, כאשר סיפרה על הספר החדש שלה. "כמי שרוב התוצרים העיתונאיים שלה מתגבשים במשך ימים או שבועות, אני מודה שלהניח לפניכם יצירה שמסכמת שנים של עשיה הוא עניין מלחיץ ומרגש כאחד". 

לדבריה, כבר לפני שנתיים היא התחילה להעלות על הכתב את התובנות, הסיפורים וההסברים שעלו מהפודקאסט שלה, "עושים פוליטיקה", שחוגג כבר חמש שנים. רציתי שיהנו מהם גם כאלה שלא נדבקו בחיידק הפודקאסטים, ולהנגישם לכבדי שמיעה. במהלך התקופה הזו, כידוע, גם פקד את ישראל משבר פוליטי שסיפק חומר לטרילוגיה". 

"בקיצור, מה תמצאו ב'עושים פוליטיקה' - הספר? חלק מדיני שעוסק בשאלה איך רואים המנהיגים את ישראל בעוד 50 שנה, ומה הפתרונות העדכניים על השולחן; חלק פוליטי שצולל לעולם הסקרים, הקמפיינים, הלוביסטים והתקשורת, ומסביר איך באמת עובד העולם הזה; מיקוד בפוליטיקה החרדית והערבית שמאז ומעולם ריתקה אותי; וכמובן התייחסות נרחבת לפוליטיקה בעידן הרשתות החברתיות.
למעשה זה מורה נבוכים לפוליטיקה הישראלית ב-2022". 

הקולגה והפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, שכידוע הוציא גם הוא ספר על הפוליטיקה הישראלית, פרגן ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו שיתף את ההודעה שלה וכתב: "בשעה טובה דפנה". במענה לשאלות הגולשים, הסבירה את ליאל את ההבדל בין הספר שלה לזה של עמית סגל. "הספר הנפלא של עמית סוקר את ההחלטות הפוליטיות הדרמטיות של ראשי הממשלה בישראל לדורותיהם. שלי הוא מורה נבוכים לפוליטיקה ב-2022 שמסביר איך היא עובדת באמת".