לפיד: "הסכנה הגדולה ביותר לישראל זה ממשלת בן גביר וביבי"

לקראת כנס הקיץ של הכנסת דיבר שר החוץ בראיון על המציאות הפוליטית המתוחה ואמר, "ידענו מהיום הראשון שהעובדה שבפעם הראשונה שיש מפלגה ערבית בקואליציה היא תהליך קשה. כל ממשלות ישראל שיתפו פעולה עם המשותפת" | הציונות הדתית בתגובה: "מלפיד אין ציפיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/22 20:48 י באייר התשפב

לפיד: "הסכנה הגדולה ביותר לישראל זה ממשלת בן גביר וביבי"
יאיר לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד עורר עליו את זעמם של רבים כאשר בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת מוקדם יותר השבוע, ציין בנאומו את הדברים הבאים: "הסתכלתי השבוע על איתמר בן גביר הולך לרקוד על דם הנרצחים באלעד ונזכרתי כמה חשוב לשמור על הממשלה הזו". 

בעקבות הטלטלות הפוליטיות האחרונות, שהעיקרית שבהן הייתה פרישתה של חברת הכנסת מימינה עידית סילמן מהקואליציה שעמדה בראשה, התראיין הערב (ד') יו"ר יש עתיד לעמית סגל בחדשות 12, והתייחס להרכב אפשרי של הממשלה ואמר: "הסכנה הגדולה ביותר לישראל זה ממשלת בן גביר ביבי, מפני שהם מאיימים על הרעיון שישראל היא דמוקרטית. זה כאילו פתאום מוצא חן בעיניהם, הרעיון הזה שלא תהיה פה דמוקרטיה. יש אחד שהורשע בתמיכה בטרור ואחד שיש לו 3 כתבי אישום חמורים והם ינהלו את המדינה". עוד הוסיף כי, "כל ממשלות ישראל שיתפו פעולה עם המשותפת". על התלות של הממשלה במועצת השורא של מפלגת רע"מ אמר, "כל מפלגה בישראל יש לה גוף מייעץ כלשהו, זה חלק מהתפקיד". 

"ידענו מהיום הראשון שהעובדה שבפעם הראשונה שיש מפלגה ערבית בקואליציה היא תהליך קשה. ההתנהלות שלי היא לא מול מועצת השורא, אתם כנראה חיכיתם לה. ישראל מתרגלת לדבר חדש, אתם יכולים להמשיך להעמיד פנים שזה לא קורה". 

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "מלפיד אין ציפיות. הוא מסמל את השמאל העייף והמבולבל, שאיבד את הדרך היהודית והציונית מחליף בין אויב לאח, מוכר את המדינה היהודית היחידה בעולם לאויביה ומחרים את ח"כ איתמר בן גביר - יהודי ציוני, אוהב ארצו ונאמן לעמו. 

אבל אורבך, שקד, אלקין וחבריהם, שמתמסרים ללפיד ומשתפים איתו פעולה באבסורד הזה מתגלים שוב ושוב כאנשים חסרי עמוד שדרה שמפירים הבטחה אחר הבטחה ומאפשרים מכירת החיסול של מדינת ישראל בשביל התפקיד".