מנסור עבאס: רע"מ תתן הזדמנות נוספת לקואליציה

יו"ר רע"מ מסר הצהרה לתקשורת לאחר ביטול כינוס מועצת השורא הבוקר בעקבות מותה של עיתונאית אל-ג'זירה בג'נין. "מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויות השונות שנתנה לנו בתקופה הקרובה" | בהמשך דבריו תקף את נתניהו: "חברי מרכז הליכוד מאמינים לנו ולא לנתניהו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/22 12:51 י באייר התשפב

מנסור עבאס: רע"מ תתן הזדמנות נוספת לקואליציה
עבאס בהצהרתו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקואליציה המתינה אתמול בדריכות לשמוע כיצד תנהג מפלגת רע"מ, אך לאחר שעות של דיונים התפזרה המועצה ללא כל החלטות. המועצה לא שבה להתכנס הבוקר (ד') בשל מות עיתונאית אל-ג'זירה בג'נין, ומנסור עבאס מסר את החלטת המועצה בקומת הממשלה בכנסת בשעה 12:45: רע״מ החליטה לתת הזדמנות נוספת לממשלה ולקואליציה.

"הגענו למסקנה של סיעת רע"מ במועצת השורא של התנועה האסלאמית כן לתת הזדמנות לחזור ולקיים את חובותינו בהסכם להסכמים הקואליציוניים. כמובן שאנחנו מצפים ודורשים את קיום חובותיה של הקואליציה באותם הסכמים וגם בהבנות אליהן הגענו. אנחנו מתקדמים הלאה ומצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויות השונות שנתנה לנו בתקופה הקרובה".

קודם לכן הסביר עבאס: "רע"מ נכנסה לקואליציה כדי לקדם את האינטרסים של החברה הערבית", אמר עבאס. "להשיג הישגים, לתת פתרון למצוקות הרבות של החברה הערבית, לרבות פשיעה ואלימות, מצוקת דיור, יוקר מחיה, מצוקות של הרשויות המקומיות וכמובן מצוקות הישובים בנגב והישובים הלא מוכרים, יחד עם פעולות אכיפה לא מדתיות בכל היישובים הערביים". 

בנקודה הזאת התפרץ חבר הכנסת איתמר בן גביר לדבריו של עבאס, והאשים את חברי הכנסת של רע"מ ועבאס, כי הם תומכי טרור: "נרצחו יהודים בגללך, זה לא הבית שלך".

הליכוד: "מה עוד בנט מכר לעבאס תמורת הישרדות ממשלת החולשה?"

יו"ר רע"ם התייחס בסוף דבריו גם לפגישות שערך יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לקראת הסבב הרביעי של הבחירות בשנה שעברה: "אותו נתניהו שניהלנו איתו מערכת יחסים גם בתקופת הממשלה הקודמת, קידמנו נושאים לפחות בארבע החלטות ממשלה, השם שלי מופיע באותן החלטות, ניהלנו משא ומתן קואליציוני שמתועד בפלאפון שלי - כולל העברת מסמכים וכנראה שנצטרך לחשוף חלק מהדברים האלה. עם ישראל וחברי מרכז הליכוד מאמינים לנו ולא לבנימין נתניהו כי באותה תקופה הם בעצמם היו שולחים לי הודעות, גם אלי באופן ישיר, שהם כן בעד שותפות שתביא ברכה באופן כללי לכל המדינה ולאזרחי ישראל הערביים".

"לכן", אמר עבאס: "שוב נתניהו עושה את אותו מהלך שכולם מכירים: אומר דברים מסוימים ועושה דברים הפוכים. אף אחד לא מאמין לו. מצער מאוד שהוא חוזר לשיח של הסתה והדרה מול אזרחי ישראל".

בליכוד לא התייחסו להאשמות שהטיח עבאס, אך מסרו הודעה לקונית בתגובה לדבריו: "מה עוד בנט מכר למנסור עבאס תמורת הישרדות ממשלת החולשה והכניעה שלו? מה שמע מנסור עבאס בסוף השבוע האחרון שעשה בטורקיה, שבה יושבים אנשי חמאס? ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור - והיא תיפול במהרה".