החלטות אין, דרישות יש: רשימת התנאים של רע"מ מהממשלה

ישיבת מועצת השורא התפזרה ללא החלטות, והן תתקבלנה הבוקר בכנסת. למרות שלא היו החלטות, רע"מ של מנסור עבאס הציגה רשימת דרישות עבור הישארותה בקואליציה, בין היתר: שמירה על הסטטוס-קוו בהר הבית והכרה בכפרים בלתי מוכרים בנגב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/22 07:40 י באייר התשפב

החלטות אין, דרישות יש: רשימת התנאים של רע"מ מהממשלה
יו"ר רע"מ מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מועצת השורא של התנועה האסלאמית התכנסה אתמול משעות הצהריים בכפר קאסם, בכדי לדון באפשרויות הפוליטית העומדות בפני סיעת רע"מ בראשותו של חבר הכנסת מנסור עבאס. הקואליציה המתינה בדריכות לשמוע כיצד תנהג רע"מ, אך לאחר שבע שעות של דיונים התפזרה המועצה ללא כל החלטות, והיא תשוב ותתכנס הבוקר (ד') במשכן הכנסת.

החלטות לא היו שם, אבל על פי הפרסום ב"ידיעות אחרונות" המועצה הציבה מספר דרישות שנגעו בסוגיות בהן נגעו כבר בעבר. עבאס אמר בתום הכינוס: "יש התקדמות חיובית מול הגורמים בקואליציה, אבל עדיין לא הגענו לסיכום סופי. מחר נצביע על ההחלטות ונפרסם".

רשימת הדרישות של רע"מ:

1.אל-אקצא - שמירה על הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצא ומניעת הקמת תפילות וקבוצות לימוד ליהודים בחצרות המסגד.
2. תכנית החומש - חתימה של כל ראשי הקואליציה על מסמך ליישום תכנית החומש הכלכלית והעברת תקציב לטובת התכנית בתוך שנה.
3. הנגב - הוצאה לפועל של החלטות ממשלה בנגב ואף הכרה בכפרים הבלתי מוכרים תוך חצי שנה.
4. איילת שקד - ראש הממשלה יתחייב בכתב לפעול למתן את עמדתה של שרת הפנים איילת שקד כלפי סוגיות מרכזיות בחברה הערבית, בדגש על תכנון ובנייה.
5. הנשק הבלתי חוקי - הרחבת איסוף הנשק הלא חוקי בחברה הערבית וטיפול באלימות ובפשיעה בקרב המגזר.

הליכוד: "ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור"

במפלגת הליכוד תקפו אתמול בערב את הממשלה בעקבות כינוס מועצת השורא וההמתנה החלטותיה: "העובדה שעתיד הממשלה הנוכחית תלוי במועצת השורא של האחים המוסלמים, היא עוד שפל היסטורי אליו גורר אותנו בנט. ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור".

מנסור עבאס הגיב לליכוד ואמר כי רע"מ בסך הכול מממשת את זכותה הדמוקרטית במדינת ישראל. "גם נתניהו המתין להחלטות מועצת השורא של רע״מ כאשר ניהל איתנו משא ומתן כדי להקים ממשלה ונפגש אתי ארבע פעמים במעונו בבלפור". עוד הוא הוסיף: "רע״מ ומוסדותיה ובתוכם מועצת אל-שורא גוף דמוקרטי לגיטימי וחוקי במדינת ישראל, מתנהלת בצורה אחראית וממלכתית, למרות נסיונות ההסתה והדיליגיטימציה שלך, רע״מ מקיימת את חובתה האזרחית ומחויבותה לחברה הערבית וזהותה. ביבי, אף אחד לא מאמין כבר למסע הדה-לגיטמציה שלך".

בליכוד הכחישו: "מעולם לא היינו ולעולם לא נהיה תלויים במועצת השורא לקיום ממשלה בהנהגתנו במדינת ישראל".