מתכונן לבחירות? הורוביץ: "מרצ והעבודה צריכות ללכת ביחד"

שר הבריאות ויושב ראש מרצ השתתף בכנס ה-1 במאי של קרן ברל כצנלסון לצידה של מרב מיכאלי, ופתח את כל הקלפים: "הייתי רוצה לראות מפלגה סוציאל דמוקרטית מאוחדת. מרצ והעבודה צריכות ללכת ביחד" | מה חושבת מיכאלי?

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/22 11:24 ה באייר התשפב

מתכונן לבחירות? הורוביץ: "מרצ והעבודה צריכות ללכת ביחד"
ניצן הורוביץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

אולי לא שמתם לב, אבל בתחילת השבוע צוין חג הפועלים: ה-1 במאי. לכבוד המאורע, קיימה היום (ו') קרן ברל כצנלסון כנס מיוחד בו השתתפו בין היתר גם יושב ראש מרצ ויושבת ראש העבודה, ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי.

העבודה ומרצ ירוצו יחד?

הכנס התמקד בסיכום שנה לממשלת השינוי, וניצן הורוביץ קרא לריצה משותפת עם מפלגת העבודה. "הייתה לי זכות היסטורית בהקמת הממשלה הזו, הוכחנו שהשמאל יכול להיות בהנהגה ובשלטון. הוכחנו שמדיניות סוציאל דמוקרטית היא מעשית מאוד ונוגעת באנשים. הייתי רוצה לראות מפלגה סוציאל דמוקרטית מאוחדת, אני מאמין בזה. מרצ ומפלגת העבודה צריכות ללכת ביחד".

מרב מיכאלי, שכאמור הייתה בין המשתתפים, אמרה גם היא: "המחנה שלנו רוסק למפלגות לא דמוקרטיות, ללא אידאולוגיה ברורה, ואנחנו בונים מחדש מפלגות דמוקרטיות שמחויבות לשוויון. בבחירות הבאות נעשה הכל כדי לבנות מחדש את המפלגות הדמוקרטיות, העבודה, מרצ ולהביא את הכוחות בחזרה ולהפסיק את הפיצול".

הורוביץ תוקף את הפקידים: אגף התקציבים משקף פוליטיקה ימנית

לצד הקריאה לציפוף שורות, תקף שר הבריאות את משרד האוצר והפקידים שלו: "אגף התקציבים משקף פוליטיקה ימנית כלכלית והתפקיד שלנו להציג לקדם חלופות. שירותים חברתיים צריכים לגדול ולהתרחב ולא להצטמצם. אני בעימות קשה עם משרד האוצר על התפישה הקפטיליסטית הקיצונית שלהם שפוגעת בחברה הישראלית. הם מחזקים את החזקים ומחלישים את החלשים".

הוא הוסיף: "למדנו את כל הטריקים של האוצר, יותר לא יהיה אפשר לעבוד עלינו. למדינה יש עודפים ענקים מגביית מיסים, האבטלה בשפל, המשק משגשג ולמדינה יש יותר כסף לתת. לא יכול להיות שמי ששולט בכסף זה אנשים שאף אחד לא בוחר, אף אחד לא יכול לרסן, והם עושים זאת לפי תפישות כלכליות עתיקות של רייגן".

הוקרה לאילן גילאון: ברל כצנלסון היה גאה מאוד בעשייה של אילן

במהלך הכנס הוענק אות המאבק החברתי לשנת 2022 לחבר הכנסת לשעבר אילן גילאון ז"ל על פעילותו הציבורית מעוררת ההשראה. רעייתו יהודית גילאון קיבלה את האות בשמו ואמרה: "אילן ואני בכינו מהתרגשות שקיבלנו את הבשורה על הזכייה".

היא הוסיפה: "אילן הלך בידיעה שכולם מעריכים אותו והוא מקבל את הפרס הזה. המושג ׳חברתי׳ עצבן את אילן. כולם רוצים להיות חברתיים אך לא סוציאליסטיים, למרות שמדובר באותו הדבר. הוא לא התייפייף במילים, הוא אהב את המילה סוציאליסטיים ויותר מכל הוא אהב את העשייה הסוציאליסטית. ברל כצנלסון היה גאה מאוד בעשייה של אילן, כולנו היינו גאים בו מאוד".