עמר בר-לב בירושלים: "למנוע מגורמים מתסיסים שונים להגיע ולהצית את השטח"

שעות ספורות לפני צעדת הדגלים, וברקע המהומות הערביות בשטחי הר הבית קיים השר לביטחון פנים עומר בר-לב הערכת מצב במחוז ירושלים של המשטרה והודיע כי, "יש למנוע מגורמים מתסיסים להגיע"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/04/22 14:45 יט בניסן התשפב

עמר בר-לב בירושלים: "למנוע מגורמים מתסיסים שונים להגיע ולהצית את השטח"
עמר בר לב , צילום: Hadas Parush/Flash90

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, סיים לפני שעה קלה הערכת מצב במחוז ירושלים של המשטרה, בהשתתפות סגן המפכ"ל ניצב דוד ביתן, מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, נציגי שב"כ ובכירי מחוז ירושלים. במהלך הערכת המצב קיבל השר בר-לב סקירות על המתרחש בעיר העתיקה, ובהר הבית בפרט, לקראת המשך ימי הרמדאן הבאים.

בר-לב: "יש למנוע מגורמים מתסיסים שונים להגיע"

במהלך הדיון אמר השר בר-לב: "האירועים הם מורכבים מאוד, ולפנינו עוד ימים רגישים שדורשים מאיתנו לפעול בנחישות לצד אחריות ושיקול דעת. לאפשר את המשך התפילות ברמדאן, אך גם למנוע מגורמים מתסיסים שונים לנסות להגיע לאזור ולהצית את השטח. אנו גם עדים לפרסומי פייק-ניוז נגד ישראל בנושא הר הבית, שמטרתם אף היא להתסיס את האווירה, אך המציאות שונה בתכלית.

במקביל, מארגני צעדת הדגלים הודיעו כי הם יגיעו הערב לשער שכם ויצעדו עם דגלים ברובע המוסלמי ובמקומות נוספים סביב העיר העתיקה, זאת לאחר פיצוץ המשא ומתן בין המארגנים לבין המשטרה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן