רק 18% מהישראלים מרוצים מהתפקוד של עמר בר-לב

נתונים מפתיעים בסקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה על רקע גל הטרור הנוכחי: רק 18% מהציבור מביע אמון בשר לביטחון הפנים בעוד ש-85% אחוז מהציבור היהודי חושב שבית המשפט מטיל עונשים קלים מדי על מפגעים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 04/04/22 07:41 ג בניסן התשפב

רק 18% מהישראלים מרוצים מהתפקוד של עמר בר-לב
המנצח הגדול, עמר בר לב , צילום: Hadas Parush/Flash90

הפרופ' תמר הרמן, מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, אמרה הבוקר (ב') בראיון בגל"צ על השר לביטחון פנים עמר בר-לב "זו המידה הנמוכה ביותר שקיבל איש ציבור מתחילת המדידות. היחיד שמתקרב אליו - הנשיא קצב בימים הרעים. זה קשור למעידות ולסיקורן, אך גם לתחושת הביטחון האישי הנמוכה. עם זאת, הייתי נזהרת מלהסתכל על זה כאינדיקציה אמיתית לתפקודו".

עוד הוסיפה נתונים מעניינים מהסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה על גל הטרור, מתוכם: רק 18% מהציבור מביע אמון בשר לביטחון הפנים, שליש מהישראלים לא מביעים אמון בשב"כ ו-85% אחוז מהציבור היהודי חושב שבית המשפט מטיל עונשים קלים מדי על מפגעים.

הנתונים הללו מגיעים בצל אירועי האלימות שהפכו לשגרה וכמה ציוצים מביכים של השר שבטוח לא עשו עימו חסד, כמו זה שצייץ אחרי הפיגוע בבאר שבע, ציוץ שאחריו פיטר השר עומר בר-לב את דוברו, בטענה שהאחרון אחראי לציוץ בעייתי. או הציוץ שצייץ לפני יומיים בו כתב: "כבוד ללוחמי הימ"מ על חיסול המחבלים הלילה. ברכות לשב"כ על איסוף המודיעין בזמן אמיתי" פרגן בר לב בציוץ לכוחות הימ"מ על חיסול חוליית המחבלים. את הציוץ חתם כך "כבוד למשטרת ישראל. ליבי עם משפחות הנופלים והחלמה לפצועים." זאת למרות שבאירוע לא נהרג אף שוטר או חייל.