כך מתכנן ניר אורבך להדיח את איימן עודה מהכנסת

סערת איימן עודה נמשכת: אחרי שחברי כנסת רבים הצטרפו לדרישת שלמה קרעי להדיח את עודה מהכנסת, יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך החליט לכנס את הועדה במטרה להדיח את עודה | מה צריך לקרות כדי שהמהלך יושלם?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/04/22 16:57 יא בניסן התשפב

כך מתכנן ניר אורבך להדיח את איימן עודה מהכנסת
עודה נגד שקד, צילום: Miriam Alster/Flash90

איימן עודה בדרך להדחה? אחרי הסרטון שעורר סערה, ובקשתו של חבר הכנסת שלמה קרעי להדיח את עודה לאלתר מכנסת ישראל, יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך מצטרף למהלך ומודיע שיכנס את ועדת הכנסת במטרה להדיח את עודה.

אורבך: "מקומו של איימן עודה לא בכנסת"

אורבך מסר כי בעקבות בקשתו של חה"כ שלמה קרעי להדיח את חה"כ איימן עודה מכנסת ישראל, ולאחר שיחתמו על הבקשה 70 חברי כנסת הוא יכנס את הוועדה. "מקומו של איימן עודה לא בכנסת. אכנס את הועדה בהקדם, על פי התקנון, על מנת לדון בבקשתו של חה"כ קרעי".

ההחלטה של אורבך לא מספיקה משום שעל מנת להדיח סופית את עודה יש לאשר את הצעת ועדת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת במליאה, בימין יתקשו לגייס את חברי יש עתיד למהלך, בין היתר משום שחלקם מעוניינים בשיתוף פעולה עם עודה. נציין כי ניתן להדיח רק בשל שתיים מהעילות המנויות בסעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת - הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל. 

נזכיר כי עודה קרא לצעירים ערבים-ישראלים למרוד במוסדות הביטחון של מדינת ישראל, ותקף בשפה הערבית את מדינת ישראל. משטרת ישראל פנתה לפרקליטות במטרה לבחון האם מדובר בהסתה אך בכדי שתוכל להיפתח חקירה בגין הסתה נגד חבר כנסת, נדרש אישור מפרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן