חבר הכנסת אוריאל בוסו בראיון לכיפה: צריך לשטח את הבתים מסביב לקבר יוסף

חבר הכנסת אוריאל בוסו מגיב בראיון לכיפה לאירוע החמור בקבר יוסף: "ממשלה בלי מנהיגות ובלי אסרטיביות מול גל טרור" | על המגעים להפלת הממשלה: "ברור לכולם שהממשלה הזאת סיימה את דרכה, גם אם זה ייקח חודש או חודשיים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/04/22 15:29 ט בניסן התשפב

חבר הכנסת אוריאל בוסו בראיון לכיפה: צריך לשטח את הבתים מסביב לקבר יוסף
אוריאל בוסו, צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

בפתח הריאיון עם חבר הכנסת אוריאל בוסו ממפלגת ש"ס, דיברנו על האירוע הקשה בקבר יוסף, "הלב נשבר, לא סתם חילול הקודש וחילול ישראל. אנחנו רואים את קודשי ישראל והיהדות נהרסת בידיי פורעים", אמר בוסו.

על הגינוי של יאיר לפיד שנמנע שלומר את המילה פלשתינים אמר בוסו: "להסתכל עליהם כקיצוניים זו טעות. הם פלשתינים אבל זה לא מיעוט קטן. אני לא יודע מה צריך עוד לקרות כדי שיבינו בממשלה שאנחנו במצב חירום. נוצר וואקום של ממשלה בלי מנהיגות ובלי אסרטיביות מול גל טרור שמרים את הראש ומגיע למצב שאנחנו מפחדים לצאת לרחובות".

"צריך לשטח את הבתים מסביב לקבר יוסף ולתת מרחב ביטחון"

אז מה צריך לקרות בקבר יוסף לפי דעתך?

"אני מאמין שעם כל המצלמות ידעו להגיע לפורעים, אני לא יודע למה הצבא לא מאבטח את זה 24/7. אם אין ברירה אז אין ברירה. צריך לשטח את הבתים מסביב לקבר יוסף ולתת מרחב ביטחון מסביב לקבר".

מי אחראי לדאוג למתחם הקבר?

"אין גישה חוקית להגיע למקום. זה הצבא והמח"ט ואלוף הפיקוד".

אז שבנט אומר היום שנבנה את המקום, מי יתקן ומי יתקצב?

"צריך מספר משרדים- התיירות, שירותי דת, משרד ראש הממשלה. המדינה צריכה לקחת אחריות .אין מישהו ספציפי. אין שם תחזוקה שוטפת. אנחנו כל פעם חוטפים שם בזיון, מתקנים ואז זה קורה שוב. אבל אין לי שום ציפייה מהממשלה הזאת אחרי ההתנהלות שלהם בגל הטרור האחרון. זו חובתה של הממשלה".

"הממשלה הזאת סיימה את דרכה"

אחרי הפרישה של סילמן נראה ששאר החברה בימינה לא רוצים לפרוש.

"מדובר ברכבת שיצאה מהתחנה, ברור לכולם שהממשלה הזאת סיימה את דרכה. אם זה ייקח חודש או חודשיים זה לא משנה. אני מאמין שבמהלך מושב הקיץ ייקבע תאריך לבחירות אם לא יקרה משהו ברגע האחרון שתוקם ממשלה ימנית אמיתית בראשות ראש הממשלה לשעבר נתניהו. לפי כל הסקרים האדם הזה שוכה לתמיכה הגבוהה ביותר. אלו כללים של דמוקרטיה שחייבים לחזור אלינו. לאריה דרעי הציעו להיות ראש ממשלה והוא אמר שזה לא מוסרי עם 9 מנדטים. היום לראש הממשלה אין משילות, אין לו יכולת ביצוע. זה תוצאות הרות אסון".

אתה אומר את זה למרות שאריה דרעי לא יחזור בכנסת הנוכחית.

אריה דרעי עושה הכל כדי שתקום ממשלה ימנית האינטרס האישי שלו הוא לא שיקול. הוא לעולם לא יעשה בחירות רק כדי שהוא יחזור. טובת ישראל למול עיניו.