שני סקרים חדשים: הליכוד בראש, סמוטריץ' מזנק – ומה עם בנט?

פרישת עידית סילמן, האולטימטום של ניר אורבך וההכרזה על עמיחי שיקלי כפורש טילטלו את המערכת הפוליטית, וסקרים שמתפרסמים מלמדים כי לו הבחירות היו נערכות היום הליכוד בראש, ימינה עוברת וסמוטריץ' מזנק | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/22 09:11 ז בניסן התשפב

שני סקרים חדשים: הליכוד בראש, סמוטריץ' מזנק – ומה עם בנט?
ימינה, צילום: נועם מושקוביץ- דוברות הכנסת

לאחר פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, האולטימטום שהציב חבר הכנסת ניר אורבך וההכרזה על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש, הקלפים הפוליטיים נטרפו מחדש. סקר חדש של "ישראל היום" שנערך על ידי מאגר מוחות בחן את המפה הפוליטית.

דווקא ימינה מצליחה לעבור את אחוז החסימה

מתוצאות הסקר עולה כי למפלגת הליכוד יש 35 מנדטים, בעוד יש עתיד עומדת 19 מנדטים. תקווה חדשה של גדעון סער אינה עוברת את אחוז החסימה, ודווקא ימינה, על כל טלטלותיה, כן מצליחה לעבור ועומדת על 5 מנדטים.

בנוסף ש"ס - 9 מנדטים, העבודה - 8 מנדטים, כחול לבן - 8 מנדטים, הציונות הדתית - 8 מנדטים, יהדות התורה - 8 מנדטים, ישראל ביתנו - 6 מנדטים, הרשימה המשותפת - 6 מנדטים, מרצ - 4 מנדטים ורע"מ - 4 מנדטים.

סקר נוסף מעלה תמונה דומה

בסקר נוסף שביצע מכון 'פאנלס' עבור מעריב התוצאות דומות, אך תקווה חדשה גם כן עוברת את אחוז החסימה. הליכוד – 37. יש עתיד – 18. הציונות הדתית – 9. כחול לבן – 7. ש"ס – 7. יהדות התורה – 6. הרשימה המשותפת – 6. ימינה – 5. ישראל ביתנו – 5. מרצ – 5. תקווה חדשה – 4. רע"מ – 4.

לפי שני הסקרים הללו, אם בוחנים את המפה הפוליטית על פי החלוקה לגושים, האופוזיציה עומדת על 60 מנדטים, בעוד הקואליציה עומדת על 54. הרשימה המשותפת – 6.