אחדות בכנסת: ח"כ מימינה יוצא להגנת שמחה רוטמן

שיתוף פעולה מפתיע בין קואליציה לאופוזציה: אחרי שמנעו את כניסתו של חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית לנקודת התיישבות חדשה שהוקמה באזור בנימין, ניר אורבך פרסם פוסט להגנתו: "פגיעה בחסינות חברי הכנסת היא פגיעה בדמוקרטיה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 31/03/22 21:34 כח באדר ב'

אחדות בכנסת: ח"כ מימינה יוצא להגנת שמחה רוטמן
שמחה רוטמן, צילום: ללא

בעקבות תקרית הבוקר בו נפגעה חסינותו של חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) פנה רוטמן ליועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפיק וכן לקצין הכנסת בבקשה שיפעלו לבירור התקרית החמורה שהתרחשה היום במאחז החדש שהוקם היום נופי שיראל על שם שיראל אבוקרט שנרצחה בפיגוע בחדרה.

בפניה אומר רוטמן כי המפקד בשטח והשוטרים פעלו במופגן ובידיעה לכליאת שווא ולתקיפתו של חבר כנסת במודע ובניגוד לחוק. תיעוד מצולם של האירוע הועבר לידי יועמ"ש הכנסת וקצין הכנסת. מלבד כליאת השווא והתקיפה אחד מהשוטרים נביל חוסיין אף תועד כשהוא מעקם בכוונה את ידו של חה"כ רוטמן ומאיים עליו.

"אם אין חשש לביטחון המדינה. אם אין חשש לסוד צבאי- דמוקרטיה היא דמוקרטיה"

רוטמן מסר כי "האירוע חמור במיוחד שכן נראה השוטרים נראו כפועלים על פי הנחייה מפורשת מדרג בכיר לרמוס את חסינות חה"כ, ובמיוחד לאור העובדה שנאמר להם במפורש שככל שיציגו צו להרס המבנה לא יהיה עוד צורך בעימות. מצער מאוד שבזמן שבו ממשלת ישראל אמורה לפעול כנגד הטרור וחבריה מדברים על הצורך באחדות, חברים בממשלה מורים לכוחות שתחת פיקודם לפעול כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון וכנגד חברי כנסת".

הערב מתגייס לטובתו חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) וכותב:

"סעיף 9 לחוק חסינות חברי הכנסת: "שום הוראה האוסרת או המגבילה את הגישה לכל מקום במדינה, שאינו רשות היחיד, לא תחול על חבר הכנסת, אלא אם היה האיסור או ההגבלה מטעמים של ביטחון המדינה או של סוד צבאי".

"לפני כחודש יזמנו, חברתי יו"ר הועדה לבט"פ חחברת הכנסת מירב בן ארי ואני, דיון בועדת הכנסת  בנושא חסינות חברי הכנסת. בסיכום הדיון, שהתקיים יחד עם נציגי משטרת ישראל, ביקשנו מנציגי המשטרה לחדד את הנהלים בשטח. ניראה שזה לא נעשה.

"אנחנו נאלץ לנקוט בכלים הפרלמנטריים שברשותנו כדי להבטיח את חסינותם של חברי הכנסת. פגיעה בחסינות חברי הכנסת היא פגיעה בדמוקרטיה. איפשרו היום לחה״כ בן גביר לעלות להר הבית מאותה הסיבה בדיוק. אם אין חשש לביטחון המדינה. אם אין חשש לסוד צבאי- דמוקרטיה היא דמוקרטיה".