פסגת הנגב: שרי החוץ הגיעו למלון קדמא בשדה בוקר

לקראת הועידה ההיסטורית בשדה בוקר, שרי החוץ הערביים מגיעים למלון קדמא בשדה בוקר ויצטרפו ללפיד ובלינקן. "היום הוא יום היסטורי. אנחנו מארחים את פסגת הנגב", אמר בנט. גם נתניהו בירך על הפסגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/22 19:51 כד באדר ב'

פסגת הנגב: שרי החוץ הגיעו למלון קדמא בשדה בוקר
צילום: רפי בן חקון, לע"מ

פסגת הנגב: שרי החוץ של איחוד האמירויות, בחריין ומצרים הגיעו אחר הצהריים היום (א') לשדה בוקר לקראת פתיחת פסגת ועידת הנגב. גם שר החוץ המרוקאי צפוי לנחות בקרוב. הפסגה תתקיים עד מחר, וישתתפו בה גם לפיד ובלינקן. שרי החוץ ישהו במלון ישרוטל קדמא ויערכו ארוחת ערב משותפת.

ראש הממשלה בנט אמר מוקדם יותר היום (א') בהצהרה עם בלינקן: "מזכיר המדינה, טוני, תענוג לארח אותך כאן בירושלים, ידידי. ברוך הבא. הייתה לנו פגישה משמעותית מאוד, למדנו הרבה אחד מהשני. היום הוא יום היסטורי. אנחנו מארחים את "פסגת הנגב" כאן בישראל, בה יתכנסו שרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין, ביחד עם ישראל וארה"ב בשדה בוקר, בדרום ישראל, לאירוע חשוב זה".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב לאירועים הפוליטיים ולפסגה המתקיימת, ובירך על הגעת שרי החוץ הערביים: ״ביקור שרי החוץ הערבים בישראל הוא דבר מבורך. זוהי תוצאה ישירה של ״הסכמי אברהם״ שהבאנו. פגשתי את כל שרי החוץ הערבים כאן בישראל, חוץ שר החוץ של מרוקו שפגשתי אותו קודם לכן באו״ם. חיזוק הסכמי אברהם הוא דבר טוב לשלום, טוב לישראל".

גם איילת שקד, שרת הפנים, בירכה על הפגישה: "זה הישג משמעותי וחשוב של שר החוץ. חשוב שבלינקן ישמע לא רק אותנו אלא את כל שרי החוץ עם עמדה אחידה נגד ההסכם עם איראן". דווקא סמוטריץ' התנגד וטען כי בכל סבב פגישות שכזה מדינת ישראל נדרשת לוויתורים.