עימות קואליציוני "גועל נפש": צעקות בין גדעון סער לתמר זנדברג בישיבת הממשלה

ההצעה של השרים שקד ואלקין להקמת חמישה ישובים בנגב אושרה בממשלה: שרי מרצ הצביעו נגד ועימות התפתח בין השרים | גדעון סער תקף את חברי מרצ: "יש לכם שנאה עזה להתיישבות היהודית, זה חולני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/03/22 13:11 כד באדר ב'

"גועל נפש": צעקות בין גדעון סער לתמר זנדברג בישיבת הממשלה
גדעון סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרי הממשלה אישרו לפני זמן קצר להקים חמישה ישובים חדשים "יישובי מבואות ערד", מצפון לעיר ערד. שלושת שרי מרצ החליטו להצביע נגד ההחלטה ועימות קולני חריג התפתח בישיבת הממשלה בין השרה תמר זנדברג לשר גדעון סער.

"יש לכם שנאה עזה להתיישבות היהודית, זה חולני"

בעכבות ההחלטה להצביע נגד, אמר סער לזנדברג: "יש לכם שנאה עזה להתיישבות היהודית, זה חולני". זנדברג השיבה: "אל תחלק לי ציונים, מה זה הסגנון הזה? גועל נפש. ‏אנחנו השתגענו לגמרי מצטערת לקלקל את השמחה והברכות. להקים עוד יישובים באמצע הנגב". 

מוסי רז על הקמת היישובים: "פגיעה חמורה בתושבי הנגב"

מוקדם יותר היום אמר חבר הכנסת מוסי רז על ההצעה להקמת ישובים חדשים בנגב: "ההצעה שתעלה היום בממשלה: להקים עשרה ישובים חדשים בנגב, מנוגדת לכל הגיון סביבתי, חברתי, כלכלי ותכנוני. זה ניסיון של שקד להשליך את הגיון ההתנחלות גם בתוך הארץ.  זו תהיה פגיעה חמורה בתושבי הנגב - יהודים וערבים כאחד".

שרת הפנים איילת שקד אמרה על ההחלטה: "החלטה היסטורית ומרגשת שהיא בעלת חשיבות אסטרטגית ולאומית שתיתן כוח משמעותי לחיזוק ההתיישבות בנגב. מדובר בצעד חשוב שמשקף יותר מכל מדיניות תכנונית-חברתית מגוונת המבקשת לחזק את הפריפריה תוך עידוד התיישבות חדשה וצעירה. 10 יישובים חדשים בנגב הם המפעל הציוני במלוא תפארתו. אנחנו ממשיכים להפריח את השממה בנגב ולהגשים את חזון בן גוריון. זה הישג אדיר ובבשורה גדולה עבור אזרחי מדינת ישראל ועבור הנגב בכלל".

(בנט בישיבת הממשלה)