שאשא ביטון תעניק פרס ישראל לשחקן שקרא לליכודניקים בהמות

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ממשיכה להודיע לזוכים בפרס ישראל, והפעם, לשחקן והבימאי עודד קוטלר שקרא למצביעי הליכוד 'בהמות' | שאשא ביטון: "הודיתי לעודד על פועלו הרב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 17:55 כא באדר ב'

שאשא ביטון תעניק פרס ישראל לשחקן שקרא לליכודניקים בהמות
שאשא ביטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מודיע בשבועיים האחרונים לזוכים בפרס ישראל לשנת תשפ"ב, והיום (ה') היא מודיעה על בחירה מעוררת מחלוקת, השחקן והיוצר עודד קוטלר שבשנת 2015 קרא לחברי הליכוד, "בהמות מלחכות קש".

"בהמות": צפו בנאום שעורר סערה

שרת החינוך הודיעה בטוויטר על ההחלטה וכתבה, "בישרתי לפני מספר דקות לעודד קוטלר על החלטת הוועדה להעניק לו את פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול לשנת תשפ״ב. הודיתי לעודד על פועלו הרב בתיאטרון לאורך השנים כשחקן, במאי, מחזאי ומנהל אומנותי ועל תרומתו הגדולה להתפתחותה של המחזאות הישראלית".

נזכיר כי בנאומו בשנת 2015, נאום שהגיע זמן קצר אחרי נאום מנשקי הקמעות המפורסם, אמר קוטלר, "תארי לך, גברת רגב, את עולמנו-עולמך שוקט, ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו, אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".

בתגובה למילים הקשות נגד חברי הליכוד אמרה אז השרה לשעבר רגב, "הכינוי ל-30 המנדטים של הליכוד שהם בהמות מלחכות עשב הוא כינוי החושף את הפנים המכוערות והמתנשאות של הדובר, עודד קוטלר וחלק מהנוכחים שמחאו לו כפיים. האמירה של קוטלר בעיניי מבטאת חושך תרבותי".

חבר הכנסת מהליכוד הגיב: "זו חרפת ישראל לתת את פרס ישראל לאיש הבזוי הזה. זהו פרצופה של הממשלה הרעה הזו. שנאה, קיטוב, רוע. תתביישו לכם!"

העיתונאי רן בוקר פירסם כי השחקן עודד קוטלר שזכה היום בפרס ישראל לא לוקח צעד אחורה מ״נאום הבהמות״ ואומר בשיחה עם ynet: ״אני לא מצטער עליו. מישהו בממשלה עשה חשיבה נאורה עם עין נבונה ויכולת להפריד בין חשיבה אישית פוליטית לבין יצירה״.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן