גדעון סער עוקץ את השגריר גלעד ארדן: שכחת קרדיט

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן פרגן לזמר אביהו מדינה על זכייתו בפרס ישראל, שר המשפטים גדעון סער ציין כי עם כל הכבוד למדינה, מגיע קרדיט גם לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/22 11:07 יג באדר ב'

גדעון סער עוקץ את השגריר גלעד ארדן: שכחת קרדיט
גדעון סער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מדינה שלמה התרגשה אתמול (ג') עם הזמר אביהו מדינה שזכה בפרס ישראל. גם שגריר ישראל באו"ם, השר לשעבר גלעד ארדן שלח ברכות מרחוק, שר המשפטים גדעון סער דרש לתת גם קרדיט לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון שהתקשרה למדינה.

ארדן ברך אמש את מדינה בטוויטר וכתב: "הידיעה הכי משמחת שקיבלתי הבוקר בניו יורק: פרס ישראל לאביהו מדינה. זמר ויוצר אגדי שכל כך העשיר את התרבות בישראל, נגע בכל חלקי העם והעניק לנו שירים מופלאים. תודה אביהו. מזל טוב". השר גדעון סער הוסיף: "כל מילה בסלע, מכובדי השגריר. אגב, נשמט מציוצך קרדיט לשרה". חבר הכנסת שמחה רוטמן הוסיף בהומור: קרדיט כמובן לשופטי בג"ץ וליועמ"ש, שטרם התערבו בהחלטה. מה הקשר לשרים?".

נזכיר כי אתמול הודיעה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: "התרגשתי להתקשר לאביהו מדינה ולבשר לו על זכייתו בפרס ישראל לזמר העברי לשנת תשפ"ב, על יצירתו הענפה ותרומתו הרבה לעולם התרבות הישראלי".

"הענקת הפרס לאביהו מדינה, נותנת ביטוי לשייכות ולחיבור של מכלול הגוונים של היצירה העברית והישראלית", הוסיפה שאשא ביטון. בוועדת הפרס חברים יהורם גאון, יוריק בן דוד, חמוטל בן זאב-עפרון ויאיר ניצני.

הוועדה ציינה בנימוקיה כי "הפרס מוענק למדינה שהביא לפריצת דרך משמעותית במוזיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים". הוועדה כתבה כי "את מרבית זמנו הקדיש אביהו למען פיתוחו וביסוסו של סגנון המוסיקה הישראלית הנובע מתוך שורשים יהודיים מסורתיים ותרבותיים".