אביהו מדינה הוכרז כזוכה בפרס ישראל לזמר העברי

שרת החינוך הודיעה כי אביהו מדינה הוא הזוכה בפרס ישראל לזמר העברי לשנת תשפ"ב. "הפרס מוענק למדינה שהביא לפריצת דרך משמעותית במוזיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 15/03/22 14:59 יב באדר ב'

אביהו מדינה הוכרז כזוכה בפרס ישראל לזמר העברי
מדינה. זכה בפרס, צילום: Moshe Shai/FLASH90

סוף סוף: הפזמונאי, המוזיקאי, הזמר והיוצר אביהו מדינה הוא חתן פרס ישראל לזמר עברי לשנת תשפ"ב. שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון כתבה: "התרגשתי להתקשר לאביהו מדינה ולבשר לו על זכייתו בפרס ישראל לזמר העברי לשנת תשפ"ב, על יצירתו הענפה ותרומתו הרבה לעולם התרבות הישראלי".

"סגנון המוסיקה הישראלית הנובע מתוך שורשים יהודיים מסורתיים ותרבותיים"

"הענקת הפרס לאביהו מדינה, נותנת ביטוי לשייכות ולחיבור של מכלול הגוונים של היצירה העברית והישראלית", הוסיפה שאשא ביטון. בוועדת הפרס חברים יהורם גאון, יוריק בן דוד, חמוטל בן זאב-עפרון ויאיר ניצני.

הוועדה ציינה בנימוקיה כי "הפרס מוענק למדינה שהביא לפריצת דרך משמעותית במוזיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים". הוועדה כתבה כי "את מרבית זמנו הקדיש אביהו למען פיתוחו וביסוסו של סגנון המוסיקה הישראלית הנובע מתוך שורשים יהודיים מסורתיים ותרבותיים".

בנט: "מברוק, אביהו"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ברך את הזמר והיוצר לרגל הזכייה ואמר כי מדובר בגיבור ישראל, אשר "יצירותיו הפכו ברבות השנים לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית. 'הפרח בגני', 'כינור דוד', ו'שבחי ירושלים' הם רק חלק מהשירים הנפלאים שהכניס לפסקול חיינו. אביהו פילס את הדרך, בנחישות ובנועם, והביא את הזמר הים-תיכוני אל מרכז הבמה הישראלית.

"לפני כמה שנים, הענקתי לו את פרס שר החינוך לתרבות יהודית. כמה מרגשת הבשורה על הבחירה בו לקבלת פרס ישראל בתחום הזמר העברי. אני מברך את שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, ואת ועדת הפרס על בחירה מוצדקת מאין כמוה. מברוק, אביהו".