"רציתי לשחרר את המתח": אביגדור ליברמן מתנצל על האמירה המכוערת

בישיבת הממשלה שדנה בסוגיית הפליטים, אמר ליברמן כי יש כאלה שרוצים רק את הנשים האוקראיניות. בהתנצלות הוא אומר: "הדברים נאמרו בבדיחות דעת. הייתה ישיבת ממשלה מאוד מתוחה ורציתי קצת לשחרר את המתח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 12:17 יב באדר ב'

"רציתי לשחרר את המתח": אביגדור ליברמן מתנצל על האמירה המכוערת
ליברמן. מתנצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי האמירה חריגה של ליברמן בישיבת הממשלה שדנה בסוגיית הפליטים, שר האוצר מתנצל. כזכור, איילת שקד אמרה כי "ראשי הערים רוצים את האוקראינים", ליברמן השיב לה כי "חלק רוצים רק את האוקראיניות". בהמשך ביקש שר האוצר למחוק את האמירה המקוממת מהפרוטוקול של הדיון.

"הבדיחה לא הייתה מוצלחת ומיד התנצלתי. היו שם בדיחות מוצלחות יותר"

במסיבת עיתונאים שקיים היום (ג') ליברמן, הוא התייחס למקרה. "הדברים נאמרו בבדיחות דעת. הייתה ישיבת ממשלה מאוד מתוחה ורציתי קצת לשחרר את המתח. הבדיחה לא הייתה מוצלחת ומיד התנצלתי. היו שם בדיחות מוצלחות יותר".

באופוזיציה מיהרו לגנות את הדברים, וחבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר: "‏בנשים החרדיות הוא התנקם והוציא אותם ממעגל העבודה. את העצמאיות שלח ללמוד מקצוע ולגם קפה בפניהם באכזריות. כעת, הוא מתבדח על חשבון פליטות מלחמה שאיבדו את כל היקר להם, ברגע. איש שפל וגס רוח".

גם חברו לסיעה יואב בן צור כתב: "ליברמן לאורך כל שנותיו הציבוריים התנהג באכזריות ורוע עם אפס חמלה על בני אנוש. הביטויים המבישים והמכוערים מהעבר על המגזר החרדי והיום על נשים צריכים לזעזע כל אזרח. במדינה דמוקרטית אין מקום לפוליטקאים שהשנאה היא תפיסת עולמם".

"מקווה שזו הפעם האחרונה"

שרת התחבורה מיכאלי, שנושאת את דגל המאבק הפמיניסטי, גם גינתה: "יש דברים שהם לא בדיחה. אובדן, מוות, בריחה, הם לא בדיחה. שר האוצר ביקש למחוק מפרוטוקול הדיון את האמירה המקוממת שלו על הנשים האוקראיניות. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שדברים כאלה נאמרים על נשים, שמאז ומעולם משלמות את מחיר המלחמה שגברים מחליטים עליה".