התפקיד החדש של יום טוב כלפון

חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה מונה היום ליו"ר ועדת המשנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות | מדובר במהלך עוקף אופוזיציה שנועד להחליף את ועדת העלייה והקליטה שטרם הוקמה בשל חילוקי דעות בין הקואליציה לאופוזיציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/22 13:09 ה באדר ב'

התפקיד החדש של יום טוב כלפון
יום טוב כלפון, צילום: כיפה

יו"ר הכנסת מיקי לוי מצא פתרון מיוחד למשבר איוש הוועדות בין הקואליציה לאופוזיציה. על מנת לעקוף את האופוזיציה שמחרימה את ועדות הכנסת, בשל ההצעה המשפילה לדעתם לייצוג בוועדות, יו"ר הכנסת מצא דרך מיוחדת להפעיל את ועדת העלייה והקליטה ועל הדרך נתן ג'וב חדש לחבר הכנסת יום טוב כלפון.

כלפון: "בושה גדולה וסטירת לחי לכל ערך יהודי"

מיקי לוי הודיע על הקמת ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות, הוועדה תהיה כפופה לוועדת חוקה ומי שיעוד בראשה יהיה חבר הכנסת כלפון מימינה. באופוזיציה תקפו את הצעד של מיקי לוי בטענה להליך לא הוגן, נזכיר כי יו"ר ועדת העלייה והקליטה הוא תפקיד ששמור לאופוזיציה.

לפני מספר ימים אמר כלפון על התנהלות האופוזיציה, "סירובם של ש"ס וחבר הכנסת יריב לוין לאפשר הקמתה של ועדת הקליטה בשעה קשה זו ליהודי אוקראינה הוא בושה גדולה וסטירת לחי לכל ערך יהודי של חמלה והתגייסות בשעת צרה. האם גם גורלם של יהודי אוקראינה בעת מצוקתם ראוי שישמש את האופוזיציה במאבק פוליטי? תלמדו ממנחם בגין ז"ל שידע להתעלות בשעות קשות לעם ישראל".

אמש ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מינו את מאיר שפיגלר לראש צוות המשימה הלאומי לקליטת עלייה מאוקראינה, רוסיה ומדינות חבר העמים. במסגרת תפקידו יתכלל שפיגלר את הטיפול הממשלתי בקליטת עולים מאוקראינה, רוסיה ומדינות חבר העמים בתיאום עם כלל הגורמים, ובכפיפות לרה"מ.