בלעדי יאיר לפיד נגד מיקי לוי: "הוא לא מחליט"

מאחורי האירוע החריג הבוקר בין יו"ר הכנסת מיקי לוי לחבר הכנסת שמחה רוטמן נמצאת מערכת יחסים מורכבת בין לוי לשר החוץ יאיר לפיד. על פי גורמים בקואליציה לפיד לא סומך על לוי ואף תקף אותו בשיחה סגורה | לפיד: "מדובר בערימת שטויות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/03/22 17:11 כט באדר א'

יאיר לפיד נגד מיקי לוי: "הוא לא מחליט"
מיקי לוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל העימות החריג הבוקר (ד') ב"פרסה" שעל יד מליאת הכנסת בין יו"ר הכנסת מיקי לוי לחבר הכנסת שמחה רוטמן, קיים מתח בין יו"ר הכנסת לוי לשר החוץ ויו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד. לחדשות כיפה נודע כי בשיחות סגורות לפיד תקף את לוי.

"מיקי לוי לא מחליט"

בשיחה שקיים לאחרונה לפיד עם אחד מחברי הקואליציה ותוכנה הגיע לידי כיפה, מתח לפיד ביקורת על יו"ר הכנסת ואמר, "מיקי לוי לא מחליט", והתייחס לסמכויות השונות שיש ללוי בתפקידו כיו"ר הכנסת. בתגובה לפרסום בלשכת לפיד אומרים לחדשות כיפה, "מדובר בערימת שטויות".

נזכיר כי הבוקר בעקבות מעצר של תלמידים מחומש, התפתח עימות קולני בין יושב ראש הכנסת מיקי לוי לחברי הכנסת שמחה רוטמן ואורית סטרוק מהציונות הדתית, כך מדווחת מורן אזולאי. לוי הורה להוציא אותם, ורוטמן קרא לעברו: "משוגע, אתה לא תאיים עליי. איבדת את השכל שלך".

יושב ראש הכנסת הגיב ואמר "אתה לא תקרא משוגע", ובמהלך העימותים נחבט בטעות אחד הסדרנים על ידי רוטמן ונפצע. הרקע לעימות החריג הוא מעצר של שמונה צעירים מישיבת חומש, בהם חבריו של יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע סמוך למקום.

בציונות הדתית הגיבו לאירועים ואמרו: "ההתנהגות הברוטלית של מיקי לוי הבוקר במליאת הכנסת היא עוד שיא שנשבר. הרמת ידיים וגירוש חסר תקדים של חברי הכנסת סטרוק ורוטמן מהפרסה רק כי אמרו משהו שלא מצא חן בעינייו הם בריונות לא חוקית, חצופה ומסוכנת, שמדרדרת את מעמדה של הכנסת".