יום טוב כלפון: זה הקו האדום של ימינה

בצעד חריג, חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה מותח ביקורת על ההתנהלות של שר הביטחון בני גנץ בכל הקשור לבנייה ביהודה ושומרון ומבקש דיון מהיר בוועדת חוץ וביטחון בנושא הקפאת הבניה | "ההתיישבות בשביל ימינה היא קו אדום"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/02/22 20:06 כז באדר א'

יום טוב כלפון: זה הקו האדום של ימינה
יום טוב כלפון, צילום: חדשות כיפה

חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה הגיש היום (ב') בקשה לדיון מהיר בוועדת חוץ וביטחון בנושא הקפאת הבניה ביהודה ושומרון, בשיחה עם חדשות כיפה כלפון מותח ביקורת על העיכוב במתווה אביתר ומספר כי הוא מקווה שלשר הביטחון ומשרד הביטחון יהיו תשובות על הסיבה להקפאת הבניה.

יום טוב כלפון: זה הקו האדום של ימינה


 

כלפון אמר: "הגשתי בקשה לדיון מהיר בוועדת חוץ וביטחון בנושא התנהלות משרד הביטחון ביחס לבנייה ביהודה ושומרון. בסוף השבוע האחרון התראיין יו״ר מועצת יש״ע דוד אלחייאני וטען כי שר הביטחון ״הלכה למעשה מקפיא את הליכי הבניה ביהודה ושומרון" בניגוד לסיכומים, אינו מכנס את מועצת התכנון העליונה (תמ"ע) ו״תוקע״ תכניות בנייה מוכנות. לחייאני טען שזהו גם המצב ביחס להסכם אביתר. בעקבות הטענות הקשות האלו ביקשתי לקיים דיון ולשמוע את עמדת הגורמים המעורבים".

"מאשר לפלסטינים בנייה של אלפי יחידות"

בשיחה עם חדשות כיפה הוסיף כלפון: "ההתיישבות בשביל ימינה ובשבילי היא קו אדום, לא נסכים ולא נחיה עם הקפאה בהתיישבות, אני מאוד מקווה שהטענות נגד שר הביטחון יתבררו כלא נכונות. הבנייה ביהודה ושומרון תמשיך לפרוח ולשגשג".

נזכיר כי בראיון עליו מדבר כלפון אלחייני התייחס להפרתו של גנץ לסיכומים בעת הקמת הממשלה ואמר: ״לא רק שהוא מפר בצורה בוטה את ההסכם, במקביל הוא מאשר לפלסטינים בנייה של אלפי יחידות דיור בשטחי C מתחת לראדר הממשלה. ממה שידוע לי, במשרד ראש הממשלה הופתעו שגנץ מקדם תוכניות בנייה לפלסטינים. הוא לא עידכן אותם. הוא פועל באופן עצמאי ביהודה ושומרון. במקום מדיניות שנידונה והוחלט עליה בקבינט, הוא מיישם בפועל מדיניות פרטית. זו התנהלות של מממלכה בתוך ממלכה".