יום טוב כלפון קורץ לימין בהתבטאות מעוררת מחלוקת בוועדת החינוך | צפו

חבר הכנסת מימינה, יום טוב כלפון, השתתף בדיון בוועדת החינוך והספורט על הריסת אתרי מורשת ביהודה ושומרון ואמר: "הם הורסים אתרי מורשת כי הם רוצים למחוק את ההיסטוריה, כי כנראה ההיסטוריה לא נוחה להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/22 12:53 כב בשבט התשפב

יום טוב כלפון קורץ לימין בהתבטאות מעוררת מחלוקת בוועדת החינוך | צפו
יום טוב כלפון, צילום: חדשות כיפה

חה״כיום טוב כלפון בועדת החינוך בדיון בנושא הריסת אתרי מורשת ביו״ש: "עם שאינו יודע את עברו ההוה שלו דל והעתיד שלו לוטה בערפל. כך אמר יגאל אלון. מורשת העם היהודי איננו עניין דתי אלא עניין לאומי, כולם צריכים לזעוק את הזעקה על מה שעושים הפלסטינים ביהודה ושומרון. הם הורסים את העבר הלאומי שלנו".

עוד הוסיף כלפון: ‏⁩"הורסים אתרי מורשת כי הם רוצים למחוק את ההיסטוריה, כי כנראה ההיסטוריה לא נוחה להם. כי להם אין היסטוריה שם. מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית, או ממלכה פלסטינית, לא לפני 2,000 שנה ולא לפני 3,000 שנה".

בתגובה לדבריו של כלפון, חבר הכנסת שחאדה התבטא בוועדה נגד אמירותיו של כלפון, ואמר ליו"ר הועדה שאסור לו לשתף פעולה עם אמירות כאלה. לסיכום, אמר חבר הכנסת מימינה, הפלשתינים הורסים אתרי מורשת כי הם רוצים למחוק את ההיסטוריה כי כנראה היא לא נוחה להם, והשיב לחבר הכנסת כסיף שזרק אמירות תוך כדי דבריו " אתה מתכחש למה שהיה אמור להיות העם שלך וזו זכותך|.