שיחה לילית: מתן כהנא בבקשה מיוחדת מהרב דרוקמן

אחרי המכתב החריף של הרבנים הראשיים נגד חוק הגיור של שר הדתות מתן כהנא, אמש שוחח כהנא עם הרב דרוקמן וביקש ממנו עזרה בשיח עם הרבנים הראשיים | ביום ראשון יתקיים דיון נוסף על חוק הגיור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/02/22 15:16 כג באדר א'

שיחה לילית: מתן כהנא בבקשה מיוחדת מהרב דרוקמן
הרב דרוקמן עם השר כהנא, צילום: ללא

חוק הגיור של שר הדתות מתן כהנא מוסיף להתקדם ובמקביל הרבנים הראשיים לישראל מחריפים את התנגדותם למתווה. אחרי שבתחילת השבוע תקפו את החוק של השר, כהנא שוחח אמש עם הרב חיים דרוקמן בכדי שיסייע לו בנוגע לרבנים הראשיים.

הבקשה של מתן כהנא

לכיפה נודע כי בשיחה שהתקיימה אתמול בערב ביקש שר הדתות מהרב דרוקמן עזרה בהבאת הרבנים הראשיים לדיאלוג משותף. הרב דרוקמן בירך את השר כהנא על פעולותיו. ביום ראשון הקרוב יתקיים בוועדת שרים לחקיקה דיון נוסף על חוק הגיור של כהנא, ‏מטרת הדיון היא לאשר את המקורות התקציביים. 

חוק הגיור הינו בגדר של 'הונאת הגר'

 

נזכיר כי בתחילת השבוע שלחו הרבנים הראשיים מכתב לחברי הוועדה בה קראו להם למנוע את המהלך. "שמענו שממשלת ישראל עומדת לדון בהצעת החוק שעניינה 'הצעת החלטה להקמת מותבי גיור מקומיים'. איננו מקילים ראש בעובדה שמטרת החוק להקל על הליכי הגיור, אולם כפי שכבר נאמר: 'כוונתכם רצויה אבל מעשיכם אינם רצויים'. החוק שעליו ידונו היום נעשה שלא בתאום עם גורמים ברבנות הראשית לישראל ובניגוד לעמדתה", כתבו הרבנים יצחק יוסף ודוד לאו.

"החוק הזה הינו בגדר של 'הונאת הגר', כיון שמי שיעבור את ההליך הזה לא ייחשב כגר צדק על ידי רוב מנין ורוב בנין של רבני ודייני ישראל", הבהירו שני הרבניים הראשיים וציינו כי, "באסיפה הגדולה שנכחו בה כאלף רבנים ודיינים, הודיעו רבני ודייני ישראל קבל עם ועדה שהם לא יכירו בגיורים שייעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל". 


(כהנא מסביר על רפורמת הגיור).