הרב פוירשטיין תוקף את הרב יצחק יוסף: "לשון ביבים מביישת"

הרב רפי פוירשטיין תקף בחריפות את הדברים שנשא הרב הראשי יצחק יוסף בכנס שנערך אמש בירושלים: "אינו מודע לכובד האחריות המוטלת על כתפיו כגורם האמור להיות מאחד ומחבר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/22 11:50 א באדר א'

הרב פוירשטיין תוקף את הרב יצחק יוסף: "לשון ביבים מביישת"
הרב יוסף, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הרב רפי פוירשטיין תקף היום (ד') בחריפות את הרב הראשי יצחק יוסף בעקבות הדברים שנשא אמש בכנס בירושלים כנגד רבנים בציונות הדתית ורבנים חרדים שנועד למחות על הרפורמות בגיור ובכשרות שמקדם השר מתן כהנא

הרב פוירשיין אמר כי: "הרב יצחק יוסף בוחר להתבטא פעם אחר פעם באמירות מבזות ופוגעניות ולזלזל ברבנים בציונות הדתית, תלמידי חכמים מובהקים, ובציבור התורני הרחב אותו הם מייצגים. הגדרתם בשם "רבנים קטנים שמבלבלים את המוח" מצטרפת לשלל פגיעות קודמות ומלמד, בצער רב, כיצד אסור לרב ראשי להתנהל. 

לשון הביבים בה נוקט הרב יצחק יוסף מביישת אותו, את התפקיד בו הוא אוחז ואת המוסד בראשו הוא עומד ואין לה מקום כלפי אף אדם. הרב הראשי לישראל חייב להכיל את כלל הזרמים שבקרב הרבנות ההלכתית. ניכר כי אינו מודע לכובד האחריות המוטלת על כתפיו כגורם האמור להיות מאחד ומחבר. יש להציל את הרבנות הראשית מידי עצמה, אחרת היא תמשיך להידרדר לרצפת חוסר הרלבנטיות, במקרה הטוב".

נזכיר שאתמול הראשון לציון השתמש במילים חריפות מאוד נגד כהנא: "שר הדתות מתייעץ עם רבנים קטנים שהם מבלבלים לו את המוח. הוא צריך להתעשת. הוא צריך להבין שכל רבני ישראל נתנו בו אמון, כשרות גיור הוא צריך לעזוב את הרבנים הקטנים האלו ולבוא לרבנים גדולים. רבני ערים רבני קהילות. רבנים שהוא מתייעץ איתם אומרים שהגיור מספיק שהוא יהיה מסורתי יעשה קידוש אחר כך ייסע לים, זו עקירת התורה וההלכה. זה כנס לחיזוק התורה הקדושה, לדעת שאנחנו לא זזים ממנה ימים ושמאל".