"בחלק מהדברים הממשלה מתנהגת יותר גרוע מהאלטרנטיבה": אבידר תוקף שוב

השר לשעבר שהתפטר אתמול, ממשיך לתקוף את התנהלות הממשלה, אך מנגד טוען כי ישמור עליה: "התפקיד שלנו לגרום לכך שהממשלה תתקיים ארבע וחצי שנים". על הרוטציה אמר: "חשוב שיאיר ימשיך להיות ראש הממשלה עד סוף התקופה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/22 22:51 כב באדר א'

"בחלק מהדברים הממשלה מתנהגת יותר גרוע מהאלטרנטיבה": אבידר תוקף שוב
אבידר ממשיך לדבר נגד הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלי אבידר התפטר אתמול, עזב את תפקידו כשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה וחזר לכהן כחבר כנסת מן המניין. "אמרתי אחרי המינוי שאמשיך בתפקידי כל עוד יהיה תוכן - וכעת אני מקיים את הבטחתי", אמר אבידר בהצהרתו אתמול. הערב (ד') התייחס השר לשעבר להתפטרותו וחזר ותקף את הממשלה בחלק מהנושאים.

בראיון ל"חדשות 13" אמר אבידר: "ההתפטרות הגיעה שלושה חודשים מאוחר מדי, מיד כשאלעזר שטרן הסיר את המועמדות שלו רציתי לחזור, אבל ראשי הקואליציה אמרו לי לחכות. תואר של שר לא עושה לי את זה, תפקיד כלכלי או דיפלומטי לא עושה לי את זה, באתי לפוליטיקה כדי להשפיע - נעשה את זה מהכנסת".

בסוף נובמבר האחרון הודיע אבידר, כי יתנגד לאיכוני השב"כ למעקב אחר חולי הקורונה בעקבות גל האומיקרון שהתפרץ כמה ימים קודם לכן בישראל. "הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את הרעות החולות של הממשלה הקודמת", הסביר בזמנו. הערב הוא אמר: "אני לא יודע לשבת בשקט, מאז אותו פיצוץ סביב איכוני השב"כ אמרתי גם לצד של בנט וגם לצד של לפיד שכל סוגיית המינוי כבר פחות רלוונטית, כי זו מדיניות שקשה לי לחיות איתה".


(אבידר מתפטר)

אבידר התייחס לתפקוד ממשלת בנט-לפיד לעומת ממשלתו של נתניהו. "הממשלה הקודמת והאלטרנטיבה הם דבר גרוע מאוד לעם ישראל. הממשלה הזאת היסטורית - שמונה מפלגות, מהימין השמרני ועד למפלגה ערבית לא ציונית, זו הקואליציה שחלמתי עליה, זה הדבר שגרם לנו להיות שנה וחצי ברחובות כדי שדבר כזה יקרה, אבל לא יכול להיות שבחלק מהדברים הממשלה מתנהגת יותר גרוע מהאלטרנטיבה".

על הרוטציה אמר: "אני חוזר לכנסת, אבוא בדברים עם אנשי הקואליציה, עם ראשי הקואליציה, נגיע להסכמות. זה חשוב שתתקיים רוטציה, זה חשוב שיאיר ימשיך להיות ראש הממשלה עד סוף התקופה".

בסיום, נשאל השר לשעבר על דבריו כי בנט אינו מחויב לקואליציה והאם יפעל להפלת הממשלה: "בנט מחויב. התפקיד שלנו לגרום לכך שהממשלה תתקיים ארבע וחצי שנים. הממשלה הזאת חייבת להעביר את חוקי הנאשם, לא יעזור לאף אחד. מי שיעצור את חוקי הנאשם עושה דבר אחד, משמר את הרלוונטיות של נתניהו. אין סיכוי שאפיל להפך, אני אחזק. אבל אני מבין שקשה. למה? כי אני מביא סדר יום שאנשים רוצים לשכוח".