נוהל שגריר: לפיד הציע לאבידר לכהן כשגריר בכל מדינה שיבחר – וסורב

השר ללא תיק אלי אבידר שחזר היום למשכן הכנסת מתכנן לקואליציה חיים קשים. לפני התפטרותו, הציע לו לפיד לכהן כשגריר בכל מדינה בה ייבחר - אבידר סרב. בלשכת לפיד לא מגיבים לפרסום

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/22 21:22 כא באדר א'

נוהל שגריר: לפיד הציע לאבידר לכהן כשגריר בכל מדינה שיבחר – וסורב
אבידר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סאגת אלי אבידר: לאחר שהתפטר היום (ג') בקול תרועה רמה, עמית סגל מפרסם כי שר החוץ יאיר לפיד הציע לאבידר את כס השגרירות לכל מדינה בה ייבחר אבידר. אבידר לא הסכים, ומלשכת לפיד סירבו להגיב לפרסום.

כזכור, במסיבת העיתונאים אמר אבידר כי "אמרתי אחרי המינוי שאמשיך בתפקידי כל עוד יהיה תוכן - וכעת אני מקיים את הבטחתי". אבידר היכה על חטא: "אמרתי אחרי המינוי שאמשיך בתפקידי כל עוד יהיה תוכן - וכעת אני מקיים את הבטחתי. ההתפטרות הזו מגיעה לפחות שלושה חודשים מאוחר מדי. מאז שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי, התבקשתי להישאר, הציעו לי לבנות משרד, תפקידים יוקרתיים וסירבתי מיד. לא באתי לפוליטיקה לתפקידים יוקרתיים".

חברת כנסת סוררת אחרת, דווקא הסכימה להצעתו של לפיד: ח"כ ג׳ידא רינאוי-זועבי תמונה לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי. היא הפילה את חוק הגיוס, ולאחר המינוי אמרו גורמים במרצ לכיפה כי "היא הייתה רעה לכולם וראתה את הכנסת בתור מקפצה לתפקיד הבא. הסיעה עכשיו תהיה טובה יותר". במקומה תיכנס קטי פיאסצקי מורג.