אלי אבידר שם סוף לשמועות: "הגשתי את מכתב ההתפטרות מהממשלה"

אבידר ערך מסיבת עיתונאים, בה הודיע על התפטרותו מהממשלה "שלושה חודשים מאוחר מדי" | אבידר תקף את חברי הקואליציה: "צילומי סלפי 'באנו לעבוד', סרטוני טיקטוק מגניבים. ככה לא מנצחים", וגם את ראש הממשלה: "אין לו כל מחויבות לקיים את הרוטציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/22 14:05 כא באדר א'

אלי אבידר שם סוף לשמועות: "הגשתי את מכתב ההתפטרות מהממשלה"
אבידר, אמירות מבזות, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הבוקר (ג') הודיע השר אלי אבידר כי ימסור הצהרה בשעה 14:00, וכל ההערכות דיברו על כך שיתפטר מהממשלה ויעזוב את תפקידו כשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה. אבידר החל את דבריו בכמה דקות איחור, והודיע: "לפני מספר דקות הגשתי את מכתב ההתפטרות מהממשלה".

בפתח התפטרותו, אמר אבידר: "אמרתי אחרי המינוי שאמשיך בתפקידי כל עוד יהיה תוכן - וכעת אני מקיים את הבטחתי". אבידר היכה על חטא: "אמרתי אחרי המינוי שאמשיך בתפקידי כל עוד יהיה תוכן - וכעת אני מקיים את הבטחתי. התהליך הסתיים. כל מדינה שמכבדת את עצמה מתכננת 30-40 שנים קדימה. ההתפטרות הזו מגיעה לפחות שלושה חודשים מאוחר מדי. מאז שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי, התבקשתי להישאר, הציעו לי לבנות משרד, תפקידים יוקרתיים וסירבתי מיד. לא באתי לפוליטיקה לתפקידים יוקרתיים".

"עשיתי את המקסימום בממשלה הנוכחית"

השר לשעבר הסביר מדוע התפטר ולמה התעכב במהלך: "ההתפטרות שלי לא מפתיעה אף אחד. מדיניות הממשלה בחודשים האחרונים הפכה את ההישארות שלי בממשלה לבלתי נסבלת. המתנתי כדי לא לזעזע. במצב הכלכלי הקשה שמתקיים כאן אחרי שנתיים של קורונה, זה חייב לבוא בממשלה. לא שכרתי ראש מטה ולא שלושה יועצים נוספים, לא הסכמתי לעלות את הלשכה לקומת הממשלה. עשיתי את המקסימום בממשלה הנוכחית וכעת אעשה בכנסת. אדאג שהממשלה תעמוד בהבטחות לציבור".

"אני גאה שבמהלך חברותי בממשלה, הייתה לי הזכות לעצור את הכנסת השב"כ לטלפונים ואת המהלך לאשר זאת בחקיקה בכנסת. גאה שתרמתי לאישור ועדת חקירה לנושא הצוללות. גאה שלא הסכמתי שממשלת השינוי לא תכריח אזרחים לענוד צמידים בכניסה לקניונים. חשבתי שבשלב הזה נבטל את החיסיון על הדיונים בקורונה ל-30 שנה ונעמוד בהבטחה הגדולה ביותר - נחוקק את חוקי הנאשם. לצערי אני לא שם. כל יום שעובר וחוקי הנאשם לא עוברים - בגלל הגורמים בממשלה שרוצים להשאיר את נתניהו רלוונטי".

"לבנט אין לו כל מחויבות לקיים את הרוטציה"

בהמשך נאומו, תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט. "לגבי הצוללות, בנט גרר את הנושא במשך חודשים וצפצף גם על האולטימטום של גנץ ולפיד. זה הוכיח שאין לו כל מחויבות לקיים את הרוטציה. הוא עשה אקזיט והפך לראש ממשלה. כל השאר לא חשוב. איילת שקד הייתה היחידה שהתנגדה. זה מסביר מי מכתיב את המדיניות לנפתלי בנט".

על הכרזת בנט על גל האומיקרון, אמר: "מסיבת עיתונאים ההיסטרית של בנט בצל האומיקרון הרסה בין לילה עסקים שרק התחילו להתאושש. הממשלה הטילה על הציבור ארבעה סגרים הרסניים וסגר חמישי מבלי לומר את המילה סגר. מי שנתן יד להיסטריה שהוביל בנט, בהתנהלות ובהגבלות, היו חברי קבינט הקורונה וחברי הממשלה הנוספים, כולם שותפים לקריסה הכלכלית שחווה הציבור הישראלי. כולם שותפים לשבר העצום של העצמאים במדינת ישראל".

בנט

בנט. יקיים את הרוטציה? | צילום: Amit Shabi/POOL

אבידר הסביר שוב מדוע התעכב בהתפטרותו: "ניסיתי להשפיע בפנים על המדיניות והשיחה, נפגשתי עם בנט פעמיים, הזכרתי לו שזו ממשלה היסטורית, ממשלת שינוי - ולא המשך לממשלת נתניהו. הפצרתי בו להפסיק את השיסוי ולהביא תקווה. אמרתי לו שאם נתניהו היה משתמש ב-10% מהמילים שהוא מרשה להשתמש - היינו מעלים 150 מפגינים לבלפור ולא יורדים עד שנתניהו יתפטר. את ישיבת העבודה השלישית לאחר פיצוץ ישיבת הממשלה על הכנסת השב"כ לטלפונים - ביטלתי ביוזמתי. לא היה טעם. האיש הזה גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו בכל מהלך".

"שרידות הממשלה היא לא ערך שעומד בפני עצמו"

"המחנה השמרני עובד כל השנה, לאורך כל הזמן שבין מערכות הבחירות. זה נכון גם לגבי החלק השמרני בקואליציה שכל הזמן מקדם סדר יום לאל מנוחה, וחלק ממנו חותר להפלת הממשלה. המחנה הדמוקרטי לעומתו, יום אחרי הבחירות הולך לישון. מתחזק אנרגיה של נמנום. צילומי סלפי 'באנו לעבוד', סרטוני טיקטוק מגניבים. ככה לא מנצחים.

אבידר

"חוזר לכנסת להשפיע משם", אבידר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו אמר: "אני חוזר לכנסת להשפיע משם, הולך לעשות הכול. יחד עם זאת, שרידות הממשלה היא לא ערך שעומד בפני עצמו. מבין את החשש מהאלטרנטיבה, אבל אנחנו לא יכולים להתנהל גרוע יותר ממשלת החושך. אפעל למען משקי הבית הקורסים, העצמאים, לחיזוק הדמוקרטיה. אוודא שנהיה מוסריים ואנושיים יותר ממשלת החושך שהקמנו

"מבין את האכזבה מהפער בין אנרגיית השינוי לאנרגיית הנמנום במפלגות שזכו להצבעה. עלינו לקבל ערכים ליברליים ומוסריים באותו אופן שנהגנו במחאה. לקדם סדר יום דמוקרטי באנרגיה שמרנית. אני רוצה להזכיר שייאוש זו לא תכנית עבודה, תרימו ראש. יצאנו באמצע שנת 2020 למסע לתיקון החברה הישראלית. הצלחנו בשלבים הראשונים נגד כל התחזיות. השינוי האמיתי בדרך".