אורית סטרוק חושפת: בנט מסרב לענות לי

הפיצוץ בין אורית סטרוק לבנט נמשך: אחרי שקרא לעברה במליאה, "עופי לי מהעיניים", היום חושפת חברת הכנסת אורית סטרוק כי לפני חודש היא הגישה שאילתה לראש הממשלה בנושא הישיבה בחומש והוא סירב להשיב עליה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/02/22 11:59 כב באדר א'

אורית סטרוק חושפת: בנט מסרב לענות לי
בנט, צילום: Amit Shabi/POOL

בדיון שנערך היום (יום ד') בוועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך, בערעור שהגיש ח"כ שלמה קרעי  על החלטת הנשיאות שלא לאשר את דחיפות הצעתו לסדר היום בנושא "האם הממשלה החליטה על נסיגה מחומש?", חשפה חברת הכנסת אורית סטרוק כי ראש הממשלה נפתלי בנט מוסיף להחרים אותה.

בנט מחרים את אורית סטרוק

סטרוק סיפרה בדיון: "שאילתה שהגשתי לראש הממשלה בנושא הישיבה בחומש, נדחתה ע"י ראש הממשלה והוא סירב להשיב עליה". בשאילתה התבקש בנט לענות האם בכוונת הממשלה לעקור סופית את הישיבה  חומש או להסדיר אותה, וכן להסביר סדרת פעולות שנעשו בחומש לאחרונה.

השאילתה שנשלחה לבנט

השאילתה שנשלחה לבנט צילום: ללא

לדברי סטרוק, הקואליציה ונשיאות הכנסת מונעות באופן שיטתי את העלאת הנושאים האלו לדיון במליאת הכנסת, כדי לא לעצבן את חברי הקואליציה. אני מגישה הצעות רבות כאלו כל שבוע וכולם נדחו, כדי למנוע משרים לעלות לדוכן ולומר מה דעת הממשלה בנושא.

בנט לאורית סטרוק: עופי לי מהעיניים

נזכיר כי לפני כחודש אורית סטרוק ששהתה באותו רגע במליאה ניגשה לדבר עם ראש הממשלה לאחר שהתנגד להסתייגויות בעד ההתיישבות הצעירה, ואמרה לו "איך אתה לא מתבייש, אתה יושב על כיסא ראש הממשלה בפתקים של תושבי ההתיישבות הצעירה", בנט השיב לה - עופי לי מהעיניים.

חבר הכנסת ניר אורבך אמר בדיון: "אני מתנגד להעברת ישיבת חומש לאביתר. לדבריו, הממשלה לא החליטה על נסיגה מחומש. אני מבין ומזדה עם הרצון להעלות את הנושא על סדר היום. ערכית ועניינית, אני מאוד קרוב לעמדתכם".

גורם בימינה אמר לחדשות כיפה בעקבות הפרסום כי, "ישיבת חומש פונתה עשרות פעמים בתקופת הממשלות הקודמות, נתניהו פינה אפילו בזמן שהיה ממשל אמריקני אוהד. היום צה״ל הודיע, בהנחית ראש הממשלה ושר הבטחון, על הרס בית המחבל שרצח את תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן הי״ד, וישיבת חומש עומדת ופועלת כרגיל".

לאחר דיון ארוך יו"ר הועדה ח"כ ניר אורבך הציע לח"כים קרעי וסטרוק, שהערעור השבוע ידחה, אך בשבוע הבא הוא יפעל לאשר את ההצעה, ולאפשר סוף סוף דיון מליאה בנושא חומש. קרעי וסטרוק קיבלו את ההצעה.