"בניגוד להבטחות": כוחות צבא הרסו מבנים בחומש

מאות חיילים פשטו הלילה על אזור הישוב בחומש בצפון השומרון יחד עם כלי הריסה כבדים וכיתרו את מבני הישיבה בחומש לקראת הריסת המבנים. בשלב זה הרסו הכוחות את מבנה פנימיית הישיבה ושאר המבנים מכותרים לקראת הריסה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/22 08:55 ח באדר א'

"בניגוד להבטחות": כוחות צבא הרסו מבנים בחומש
חומש, הבוקר, צילום: ישיבת חומש

בסוף החודש שעבר נערך דיון סוער בוועדת הכנסת בעקבות ערעור שהגישו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושלמה קרעי על החלטת הקואליציה שלא לדון במליאת הכנסת בנושא חומש. במהלך הדיון אמר יו"ר הוועדה ניר אורבך כי חומש לא תפונה "אנחנו במפלגת ימינה לא נפנה את הישיבה בחומש". 

מאות חיילים פשטו הלילה על אזור הישוב בחומש בצפון השומרון יחד עם כלי הריסה כבדים וכיתרו את מבני הישיבה בחומש לקראת הריסת המבנים. בשלב זה הרסו הכוחות את מבנה פנימיית הישיבה ושאר המבנים מכותרים לקראת הריסה.

כפי שנמסר מישיבת חומש, "במקום שוהים עשרות תלמידי ישיבת חומש ומספר משפחות המתגוררות במקום, שהתעוררו באמצע הלילה על ידי הכוחות והוצאו מהמבנים. נכון לשלב הזה לא נהרס מבנה בית המדרש והתלמידים נערכים בו לתחילת יום הלימודים". 

בישיבת חומש מדגישים כי בניגוד להבטחות דוברים מטעם הממשלה מאז רצח יהודה דימנטמן הי"ד הכוחות פועלים להרוס את מבני הישיבה שנבנו לפני רצח יהודה דימנטמן ולא מדובר על מבנים חדשים מהתקופה האחרונה. כזכור חברים בקואליציה, אמרו במספר הזדמנויות כי הממשלה לא תהרוס מבנים שנבנו לפני הרצח וגם שר הביטחון בני גנץ התייחס לעובדה שיש לקחת בחשבון את רצח תלמיד הישיבה בחומש בשיקולים שלא להרוס את הישיבה במקום. נכון לעכשיו מתאספים תלמידי הישיבה במבנה בית המדרש על מנת שלא להתעמת עם כוחות הצבא במקום.

https://www.youtube.com/watch?v=ua2