משבר? הבקשה של רע"מ נדחתה והקואליציה שוב בצרות

חברי סיעת רע"מ דרשו שהדיון בחוק האזרחות יעבור אל ועדת הפנים שבשליטת חבר הכנסת וליד טאהא | חבר הכנסת ניר אורבך דחה את הבקשה וברע"מ החליטו להחרים שוב את הקואליציה שתאלץ לדחות חוקים חשובים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/02/22 12:12 כ באדר א'

הבקשה של רע"מ נדחתה והקואליציה שוב בצרות
מפלגת רע"מ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצרות בקואליציה נמשכות: אחרי שבשבוע שעבר החרם של סיעת רע"מ הביא למספר דחיות והפסדים כואבים לקואליציה, הבוקר שוב מאיימים בסיעת רע"מ שלא להצביע עם הקואליציה  בעקבות ההחלטה שלא להעביר את חוק האזרחות לדיון בוועדת הפנים במקום לוועדת חוץ וביטחון.

וליד טאהא: "במדינת ישראל לערבים אסור להתאהב?"

בסיעת רע"מ זועמים על הדחייה והחליטו שלא להצביע עם הקואליציה היום, ההחלטה פוגעת בכל החקיקה הממשלתית שתוכננה להיום, בין היתר חוק הגבלת כהונה לראש ממשלה, חוק שחשוב במיוחד לשר המשפטים גדעון סער ושר החוץ יאיר לפיד. אמש רגע לפני ישיבת הממשלה נכנסה שרת הפנים איילת שקד לשיחה עם יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס במשרדו של מזכיר הממשלה שלום שלמה, ככל הנראה בניסיון לפתור ת המשבר.


(איילת שקד ומנסור עבאס).

ח"כ וליד טאהא  אמר הבוקר על ההחלטה: "זו רעידת אדמה דרגה 8 בסולם דיכטר. כאילו אין זכויות אדם בסיסיות. איפה הסכנה הביטחונית בלאפשר לאמא לשהות לצד בנה שמאושפז בבית החולים? אלו טיעונים הזויים, כאילו זה יסכן את ביטחון המדינה. הצעת החוק נמצאת בליבת עבודתה של ועדת הפנים. זה נושא אזרחי גרידא שמסדיר נושאים אזרחיים, ולוועדת חוץ וביטחון, אין מושג בנושא. כל חטאם של האנשים הללו, הוא שהם מתאהבים, האם במדינת ישראל לערבים אסור להתאהב?". 

ח"כ ניר אורבך אמר בתגובה: "החוק מגן על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. החוק נמצא בקונצנזוס, בליבת האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. ולכן מאוד כעסנו שבסיבוב הקודם, האופוזיציה הפילה אותו. אני לא יכול להתעלם מהאירועים שאירעו בנגב ובלוד, בעת מבצע שומר החומות. לדבריו, ההיבטים הביטחוניים מאפילים על היבטים אחרים". 



כאמור, הוועדה דחתה את בקשת ח"כ ווליד טאהא להעברת ארבעת הצעות חוק הכניסה לישראל מוועדת החוץ והביטחון לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.