בנט: נערכים ליום שאחרי הסכם הגרעין האיראני

ראש הממשלה התייחס לשיחות בין איראן לבין המעצמות ואמר כי יתכן שנראה הסכם גרעין חדש בתוך זמן קצר | לישראלים באוקראינה: "זה לא הזמן ל'יהיה בסדר'. עדיף מעט אי נוחות עכשיו, מאשר סכנה ממשית לחיים שלכם מאוחר יותר"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/02/22 11:48 יט באדר א'

בנט: נערכים ליום שאחרי הסכם הגרעין האיראני
בנט, צילום: Amit Shabi/POOL

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה למתיחות בין רוסיה לאוקראינה. "אנחנו נמצאים בזמן רגיש מבחינת היציבות העולמית.  אנחנו לא יודעים מה ילד יום, ואני גם לא מתיימר לעסוק בפרשנות. הדבר הרלוונטי אלינו הוא לוודא שהישראלים שנמצאים באוקראינה חוזרים הביתה. משרד החוץ עושה מאמצים גדולים בנושא הזה. על פי הנתון שקיבלתי מהם הבוקר, קצת מעל 3,000 איש יצאו מאוקראינה". 

"אבל יש עוד הרבה אלפים שעדיין שם, בזמן שחלק מחברות התעופה כבר מבטלות טיסות. אני פונה לאזרחי ישראל שנמצאים באוקראינה: זה לא הזמן ל'יהיה בסדר'. עדיף מעט אי נוחות עכשיו, מאשר סכנה ממשית לחיים שלכם מאוחר יותר". 

איראן יכולה ורשאית לפתח ולהתקין צנטריפוגות מתקדמות, ללא הגבלות

"לגבי שיחות וינה - השיחות בין איראן לבין המעצמות על חזרה להסכם הגרעין מתקדמות מאוד. יתכן שנראה הסכם בתוך זמן קצר. ההסכם החדש המסתמן הוא קצר יותר וחלש יותר מהקודם.

ההסכם המקורי, שנחתם ב-2015, היה הסכם לעשר שנים ועכשיו לשנתיים וחצי. כלומר, ההגבלות על תכנית הגרעין האיראנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025. מאז החתימה המקורית קרו שני דברים: האיראנים התקדמו מאוד בבניית יכולת ההעשרה והזמן חלף. 

אם העולם יחתום שוב על ההסכם, מבלי להאריך את מועד הפקיעה, הרי שאנחנו מדברים על הסכם שקונה בסך הכל שנתיים וחצי, ואחריהן איראן יכולה ורשאית לפתח ולהתקין צנטריפוגות מתקדמות, ללא הגבלות. אצטדיונים של צנטריפוגות על פי ההסכם. בתמורה האיראנים יקבלו בהווה עשרות מיליארדי דולרים והסרת סנקציות, כלומר - המון כסף. 

הכסף הזה יגיע, בסופו של דבר, לטרור באזור. הטרור הזה מסכן אותנו, מסכן מדינות נוספות באזור - כמו שראינו לאחרונה - והוא יסכן גם כוחות אמריקנים באזור. אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי, בכל הממדים, כדי שנדע לשמור ביטחון אזרחי ישראל בכוחות עצמנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן