ראיון ניר אורבך לחדשות כיפה: "הציבור שבחר בימינה כבר פחות מאוכזב"

ברקע הסקר הלא מחמיא שפורסם אתמול חבר הכנסת ניר אורבך אומר בראיון לחדשות כיפה: "הציבור כבר פחות מאוכזב" | על ההתנהלות של סיעת רע"מ: "יוצרים קרעים בקואליציה" | אורבך תוקף את המפלגה של סמוטריץ': "אמרו למדינת ישראל תמשיכי בלעדינו", ומה הוא חושב היום על הבית היהודי?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/02/22 17:27 טו באדר א'

ניר אורבך לחדשות כיפה: "הציבור שבחר בימינה כבר פחות מאוכזב"
ניר אורבך באולפן כיפה, צילום: חדשות כיפה

יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת ניר אורבך לא נבהל מהסקרים של ימינה ומשוכנע שהציבור שבחר בו כבר פחות מאוכזב, ישבנו לראיון עם חבר הכנסת מימינה ושוחחנו על היחסים עם סמוטריץ', "נוצר מכיוונם סוג של נתק", המהלכים של ימינה וההתנהלות הקואליציונית עם מפלגת רע"מ.


(ניר אורבך בראיון לחדשות כיפה).

חבר הכנסת בן גביר בכותרות, אתה מברך על ההחלטה שלו להקים לשכה בשמעון הצדיק?

בן גביר הוא לא הסיפור, הסיפור הוא שיהודי בבית שלו באדמה פרטית, ולא יכול להיות מצב שתשע פעמים שורפים לו את הרכב. אנחנו צריכים לדאוג לביטחון של כולם. אני לא נכנס לשאלה אם מוסיף או לא מוסיף השהות שם של בן גביר שם, המהות היא הביטחון שצריך לתת לכל יהודי בארץ ישראל.

"הציבור שבחר בנו פחות מאוכזב"

אנחנו רואים הרבה זעם על חברי ימינה בציבור הדתי, ימינה  מה אתה עונה לאנשים שמאוכזבים ממך ומימינה?

עשינו צעד דרמטי, החלוקה של שמאל ימין קלאסי לא נמצאת היום. אנחנו משתדלים לעשות טוב לציבור ששלח אותנו, ככל שעובר הזמן הציבור שבחר בנו פחות מאוכזב, אני מאמין שנוכל גם להביא ציבור נוסף. רק אתמול אושר מהלך של הוספת דמי קיום למשרתי השירות לאומי, אני אישית טיפלתי בזה. העברנו את חוק הרב קוק ואנחנו מתקדמים גם בנושא אביתר, אנחנו עובדים בלי כותרות.

יאיר לפיד אומר שההסכם באביתר לא תקף, אתה יכול לומר, בניגוד לשר החוץ אנחנו נדאג להקים את הישיבה?

אני מדבר על עובדות, הנושא הזה הוכרע כבר, יש שם 70 דונם שהוכרזו כאדמות מדינה, ואני לא רואה שום סיבה שלא נמשיך עם המתווה.

"רע"מ לא הפנימו שהם חלק מהקואליציה, הם יוצרים קרעים"

היום שוב סיעת רע"מ תקעו את החקיקה של הקואליציה, יש לך כעס על ההתנהלות שלהם?

מעבר לתהום האידיאולוגית, יש פה עניין של התנהלות קואליציונית ורע"מ לא הפנימו שהם חלק מהקואליציה, הם יוצרים קרעים ביניהם לבין שאר המפלגות, בסופו של דבר יהיה גבול לאיומים שלהם.

שר הדתות מתן כהנא מקדם שינויים דרמטיים בגיור וכעת מציע לאפשר נישואים אזרחיים בקונסוליות זרות בישראל, כאיש הציונות הדתית, אתה שלם עם הצעדים האלה?

אני לא רואה דבר כמו נישואים בקונסוליות קורה כרגע, אני רואה חשיבות בצעדים של כהנא, אנחנו הציונות הדתית, המגזר שרואה את הרבנות ואת מדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתנו, אנחנו חייבים לחזק את הרבנות ומעמדה בשנים האחרונות הלך ונחלש, אנחנו משנים את מעמדה באמצעות שירותי הדת, כמו במקרה של הרפורמות בכשרות ובגיור, אגב, הרפורמה בגיור נעשית יד ביד עם הרב דרוקמן.

"הבית היהודי לא ממלא את היעוד שלו, ימינה תוכל לעשות את זה"

אנחנו רואים שאתה הזרוע המבצעת של ימינה ביו"ש עם אביתר, חוק החשמל ועוד, למה אתה לא נכנס לתפקיד שר ההתיישבות?

מדובר בשאלה שעומדת על הפרק מאז הקמת הממשלה, תיק ההתיישבות הוא תיק שימינה תמנה, יש עדיין מורכבות מול הבית היהודי, ברגע שזה יסתיים נדבר על כניסה למשרד.

"האיחוד הלאומי בחר להיות מפלגת קצה ולומר למדינת ישראל תמשיכי בלעדינו"

מה באמת דעתך על הבית היהודי, יש הצדקה למפלגה הזאת?

כשבנט הגיע לבית היהודי קיבלנו 12 מנדטים והיה תמהיל מושלם, בשלב הזה הבית היהודי לא ממלא את היעוד שלו ככלי, מקווה שימינה כן תוכל לעשות את זה. 

אנחנו רואים המון דם רע בין האופוזיציה לקואליציה, מי בכל זאת מפתיע אותך לטובה בגוש הימין?

יש הרבה, גם ביהדות התורה וגם במפלגת ש"ס שיש שם רשימה מצוינת, אני משתף פעולה גם עם החבר'ה של האיחוד הלאומי, חלק לצערי נוצר מכיוונם סוג של נתק, לא יודע אם זה חרם אבל בפועל אין שיתוף פעולה. האיחוד הלאומי בחר להיות מפלגת קצה ולומר למדינת ישראל תמשיכי בלעדינו, הם לא משתתפים במסע הגאולי של מדינת ישראל ואני מצטער על כך.