סגן שר הביטחון מודיע בכנסת: זה מה שיקרה באביתר

סגן שר הביטחון אלון שוסטר התייחס לשאלה של איתמר בן גביר על אי קיום ההסכם באביתר ונתן הצצה לכיוון המסתמן במשרד הביטחון: "המערכת תנהל את הנושא בצורה אחראית תוך ראיה של מכלול השיקולים הביטחוניים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/02/22 10:15 ט באדר א'

סגן שר הביטחון מודיע בכנסת: זה מה שיקרה באביתר
אביתר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

לפני כחצי שנה פונה היישוב אביתר, אולם לאחר הפינוי הוחלט בממשלה על הסדרת היישוב. לאחר שלא הוגש מתאר ליישוב, פנה ח״כ איתמר בן גביר בשאילתה לסגן שר הביטחון ח״כ אלון שוסטר ובקש לבדוק מה קורה עם קיום ההסכם.


(שוסטר על הישיבה באביתר).

בן גביר פנה אל שוסטר במליאת הכנסת ושאל: "עברה חצי שנה מאז פינוי היישוב אביתר, מערכת הביטחון הייתה אמורה לסיים כבר את תהליך סקר הקרקעות. עקרונית אמורה כבר להיות מוגשת הצעת מתאר ליישוב, למה קיום ההסכם מתעכב? מה הצפי לסיום סקר הקרקעות? אחרי שהיועץ המשפטי אישר את המתווה, מה קורה?". 

שוסטר: "הוחלט על מוסד חינוכי וזה מה שיהיה".

סגן שר הבטחון ח"כ אלון שוסטר ענה: "במסגרת הסקר נמצאו קרקעות אותם אפשר להכריז כקרקעות מדינה, הוחלט כי תישקל הליכי תכנון להקמת מוסד חינוכי. שר הביטחון וכל המערכת תנהל את הנושא בצורה אחראית תוך ראיה של מכלול השיקולים הביטחוניים, המדיניים ובהתאם לסיכומים".

בן גביר הוסיף לשאול, "אני לא מבין, אם נעשתה בדיקה ואפשר להכריז על חלק מהאדמות כאדמות מדינה כמו שאמרת, למה לא לאפשר התיישבות?" בתגובה השיב שוסטר, "בהסכם הוחלט על מוסד חינוכי וזה מה שיהיה".