המתווה של גנץ: פינוי חומש תמורת ישיבה באביתר

הבוקר פורסם כי במשרד הביטחון מתגבש מתווה להריסה מוחלטת של הישיבה בחומש והעברתה לאביתר, שם תוקם הישיבה | בהתיישבות תוקפים: "ישיבת חומש לא תעבור לאביתר אלא תמשיך ותתקיים בחומש לעד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/22 09:40 ט באדר א'

המתווה של גנץ: פינוי חומש תמורת ישיבה באביתר
הרס בחומש, צילום: ישיבת חומש

הבוקר (ה') מתפרסמת בכאן רשת ב' יוזמה של שר הביטחון בני גנץ להעביר את ישיבת חומש לאביתר, ולמעשה לבנות ישיבה באביתר בתמורה להרס מוחלט בחומש. בהתיישבות תוקפים את המתווה המסתמן ודורשים מגנץ להסדיר את אביתר ואת חומש.

תושבי אביתר ותנועת נחלה מגיבים לפרסומים ואומרים כי ישיבת חומש תמשיך ותתקיים בחומש כולל בנייה מחדש של בתי המשפחות. חומש הינו מקום השומר על חבל ארץ שלם המשתרע מקו שבי שומרון, עינב, אבני חפץ ועד עמק יזרעאל. פגיעה בחומש מסכנת חלקים גדולים של מדינת ישראל.

אישי חזני ממייסדי אביתר אמר: אנו מתנגדים מכל וכל לנסיגה כלשהי בחומש. מזה 15 שנה נשמע קול תורה בצפון השומרון מתוך מסירות נפש אשר משמשת מופת של חלוציות ונאמנות לארץ ישראל. חומש זו עמדה קידמית אשר שומרת בגבורה על מרחבי הצפון של מדינת ישראל כולה. יש לבטל באופן מיידי את חוק ההתנתקות ההרסני. הריסת הישיבה החומש, חלילה, היא מתן פרס לטרור. 

צבי אלימלך שרבף יו"ר תנועת נחלה ומתושבי אביתר הוסיף: "הממשלה צריכה לאשר את ישיבת חומש בחומש במיידי, ולהקים ישובים חדשים בכל מרחבי ארץ ישראל. כל ציבור המתיישבים מאוחד יחד עם חומש". 


(פינוי מבנים בחומש).

חברת הכנסת אורית סטרוק תקפה את המתווה ואמרה: "עם כל הכבוד לגנץ, ויש כבוד, האיש יודע לחתור למטרות שלו, שלחלוטין אינן שלנו ואף הפוכות, מי שצריך והתחייב לקדם את אביתר, וגם לוודא שהישיבה בחומש לא תיעקר, ואף תיבנה זה בנט שמבין היטב שיש איזשהו גבול להבטחות שמותר לו להפר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן