ימינה ותקווה חדשה הפילו את חוק חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל

הצבעה סוערת במליאת הכנסת: חוק החשמל להתיישבות הצעירה של חבר הכנסת יריב לוין נפל במליאה וחברי ימינה ותקווה חדשה הצביעו נגד | "נפתלי בנט, איילת שקד, זאב אלקין וניר אורבך הפנו היום שוב כתף קרה לילדי החלוצים" | גורם בכיר בימינה לכיפה: "יריב לוין נזכר אחרי 12 שנים, אנחנו נדאג להם גם בלעדיו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/02/22 14:40 ח באדר א'

ימינה ותקווה חדשה הפילו את חוק חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל
חברי ימינה במליאה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

סוער במליאת הכנסת: חוק חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל נפל אחרי שחברי ימינה ותקווה חדשה הצביעו נגד החוק. חברי הליכוד קראו בוז ומתן כהנא האשים אותם באי חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. חבר הכנסת יום טוב כלפון נעדר מההצבעה.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, שהגיש את החוק אמר בתגובה להפלת החוק: "נפתלי בנט, איילת שקד, זאב אלקין וניר אורבך הפנו היום שוב כתף קרה לילדי החלוצים בהתיישבות הצעירה. בעוד הפולשים הערבים לאדמות המדינה בנגב זוכים לחיבור לחשמל, ילדי המתיישבים ימשיכו לסבול מקור גם החורף הזה. זהו עוד שיא של חרפה, ציניות והפרת הבטחות של אנשים אשר אפילו מצוקה של ילדים קטנים לא מעניינת אותם".

בתגובה אומר ‏גורם בכיר בימינה לכיפה: "אני שמח שיריב לוין נזכר אחרי 12 שנים לדאוג להתשייבות הצעירה. אנחנו נדאג להם".

השר מתן כהנא תקף את הליכוד במליאה ואמר במהלך הדיון: "אין דבר שמפחיד את הליכוד יותר מהסדרת ההתיישבות הצעירה. כל התקדמות בהסדרת ההתיישבות הצעירה בממשלה הזו, תהיה אסון פוליטי לליכוד.  לכן אתם עושים הכל כדי למנוע הסדרה כזו. אתם הרי יודעים שהדרך לטפל בנושא ההומניטרי הזה עובר דרך חיבור חוק החשמל ע"י צו אלוף ולא באמצעות הצעות חוק מטרילות. אבל אם תוסדר ההתיישבות הצעירה אתם תהיו בבעיה קשה. כי הציבור יבין שיריב לוין והליכוד במשך 12 שנה התעמרו בהתיישבות הצעירה ומנעו כל נסיון להסדיר אותה. גם כשעמדו בראש בממשלת ימין על מלא עם ממשל אמריקאי אוהד, לא עשיתם כלום. 

כהנא: "אתם עושים הכל כדי להזיק להתיישבות"

למה נתניהו והליכוד לא הסדירו מעולם את ההתיישבות הצעירה? כי פשוט לא אכפת לכם. 
לכן גם עכשיו כשיש אפשרות לעשות דברים גדולים אתם עושים הכל כדי להזיק להתיישבות הצעירה.
אנחנו לעומתכם, פועלים מול על מנת להביא פתרון אמיתי בסוגיה הזו".

בפורום ההתיישבות הצעירה מסרו לאחר הפלת הצעת החוק: ״נמאס לנו מהמלחמות הפוליטיות על הגב של הילדים שלנו ונמאס לנו לראות שוב ושוב איך הצעות חוק  הומניטריות להסדרה מופלות שוב ושוב ושוב, ע"י מי שהתחייבו בפנינו לתמוך בנו. יש ׳צו אלוף׳ מוכן לחתימה על שולחן הממשלה. תחתמו! לילדים שלנו כבר אין כח לעבור בקור ובחושך גם את הסערה החורפית הקרובה״.

ח"כ אתי עטיה מהליכוד הוסיפה: "חבל שראש הממשלה שהבטיח לחבר את יישובי יו"ש לחשמל ומדבר על יצירת מחנה לאומי חדש נכשל במבחן המעשי והבסיסי והצביע יחד עם מפלגתו נגד חוק לאומי ומהותי שהיה מעניק לגיטמיציה ציונית וערכית ליישובי יו"ש".


(אלפים מזדהים עם ההתיישבות הצעירה).