החוק של אופיר סופר למען נפגעי פוסט טראומה אושר בטרומית

הישג לחבר הכנסת אופיר סופר: חוק כלבי שירות לנפגעי פוסט טראומה עבר בכנסת בקריאה טרומית | "כמי שמלווה ונאבק למען נפגעי פוסט טראומה כתוצאה מלחימה נחשפתי לסיוע החשוב שכלבי השירות מעניקים ללוחמים הנושאים עימם פוסט טראומה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/02/22 12:49 ח באדר א'

החוק של אופיר סופר למען נפגעי פוסט טראומה אושר בטרומית
אופיר סופר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

הצעת חוק של חבר הכנסת אופיר סופר שתאפשר סיוע של כלבי שירות לנפגעי פוסט טראומה כחלק מחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אשר מלווים בכלבי שירות עברה ברוב של 13 חברי כנסת, ללא מתנגדים ותידון בוועדת העבודה והרווחה.

סופר בירך על העברת החוק בקריאה טרומית ואמר: "כמי שמלווה ונאבק למען נפגעי פוסט טראומה כתוצאה מלחימה נחשפתי לסיוע החשוב שכלבי השירות מעניקים ללוחמים הנושאים עימם פוסט טראומה. זכיתי להחשף לעבודת הקודש שנעשית במרכז לכלבי שירות והחוק הזה שנכתב ביחד איתם הוא חוק חשוב שיסייע ללוחמים שנתנו את גופם ונפשם למען מדינת ישראל. אני מברך על העברת החוק בקריאה טרומית ומצפה לקידומו המהיר בוועדת העבודה והרווחה עד לכניסתו לספר החוקים".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק איסור הפליית אנשים עם עיוורון המלווים בכלבי נחייה, נחקק במטרה לאסור על הפלייתם של אנשים עם עיוורון המלווים בכלבי נחייה לצורך הקלת ניידותם, בכניסה למקומות ציבוריים ובשימוש במתקנים ציבוריים ובתחבורה ציבורית.

החוק קובע איסור הפליה רק לעניין אדם עם עיוורון המלווה בכלב נחייה. ואולם, ישנם בישראל אנשים עם מוגבלות שאינם עם עיוורון, אשר נעזרים בכלב שירות, כגון נפגעי פוסט טראומה, קטועי גפיים, חירשים, אוטיסטים, חולי פרקינסון, אפילפסיה וסכרת.  עקב הצורך לאסור הפלייתם של מוגבלים בניידות, שאינם עם עיוורון, הנעזרים בכלבי שירות, מוצע להרחיב את החוק כך שיחול גם על אנשים עם הפרעות בתר חבלתיות, כהגדרתם בחוק הנכים".


(אופיר סופר).