מוסי רז: איילת שקד עובדת עליכם

חוק האזרחות עושה את דרכו לכנסת וחבר הכנסת מוסי רז מזהיר את חברי הקואליציה: עובדים עליכם, הצעת החוק של איילת שקד גזענית | במפלגת מרצ מודיעים שיצביעו נגד החוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/22 16:23 ה באדר א'

מוסי רז: איילת שקד עובדת עליכם
מוסי רז, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חוק האזרחות אמנם עבר את מכשול העררים בישיבת הממשלה אבל הסערה רק מתחילה עם הגעתו למליאת הכנסת ממהלך השבוע. חברי מרצ מצהירים שכרגע הם מתכוונים להצביע נגד החוק וחבר הכנסת מוסי רז מזהיר את השותפים לממשלה:  עובדים עליכם.

בחשבון הטוויטר שלו כתב רז: "עובדים עליכם. הצעת "זולת" שהנחתי קובעת בדיקה פרטנית שתבטיח את הביטחון, שקד רוצה פסילה גורפת. ההצעה שלי קבועה, שלה זמנית. שלי מבטיחה זכות לשוויון וחיי משפחה, שלה גזענית".

לשם השוואה הסביר רז, החוק שלי ידאג למימוש הזכות לחיי משפחה ושוויון תוך שמירה על הביטחון. החוק של שקד מטרתו: שמירה על מאזן דמוגרפי ומניעת אזרחות ושהייה של פלשתינים. רז הוסיף: "מתנגדים לחוק הגזענות. שקד מקדמת משפט אחד ליהודים ואחר לערבים, בניגוד לכל ההסכמות איתנו".

הורוביץ: "חוק האזרחות גזעני ומפלה"

יו"ר סיעת מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר על החוק, "חוק האזרחות גזעני ומפלה, ואין לו מקום במדינה דמוקרטית. ההחלטה לשתף פעולה עם נתניהו, סמוטריץ, ובן גביר היא הפרה בוטה של הסיכומים, ושבירה של הקואליציה, מרצ לא תאפשר זאת, גם לא בהעלמת עין. הממשלה הזאת יודעת לעבוד יחד ולהגיע בהידברות להסכמות, כך יש לנהוג גם לגבי חוק האזרחות".

מנגד כתבה שרת הפנים איילת שקד שעומדת מאחורי החוק, "העררים על חוקי האזרחות הוסרו בממשלה. החוקים יעלו להצבעה השבוע בכנסת. מעל 100 חברי כנסת תומכים בחוק שבמהותו הוא חוק חשוב לביטחון המדינה ולשמירה על זהותה היהודית".