העררים על חוק האזרחות הוסרו: משבר חוק האזרחות מגיע לכנסת

סערת חוק האזרחות בדרך למליאת הכנסת: שרי הממשלה דחו את העררים שהגישו השרים תמר זנדברג ויאיר לפיד והחוקים יעלו השבוע להצבעה, במרצ ורע"מ מאיימים לפגוע בקואליציה אם יינתן חופש הצבעה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/02/22 14:16 ה באדר א'

העררים על חוק האזרחות הוסרו: משבר חוק האזרחות מגיע לכנסת
שקד בכנסת, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

בישיבת הממשלה הוסרו לפני זמן קצר את העררים שהגישו שר החוץ יאיר לפיד והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג נגד חוקי האזרחות. החוקים יעלו השבוע להצבעה בכנסת וצפויים לגרור סערה קואליציונית חריפה, על מנת להעביר את החוק זקוקה שקד לעזרת האופוזיציה, דבר המהווה קו אדום עבור מפלגות מרצ ורע"מ. המתווה שאושר בממשלה הוא המתווה שהציע לפיד, חופש הצבעה על הצעת החוק של רוטמן ותמיכה בחוק הממשלה של שקד, אם כי לא ברור שכל חברי מרצ ורע"מ יתמכו בחוק כזה.

שרת הפנים איילת שקד כתבה בטוויטר: "העררים על חוקי האזרחות הוסרו בממשלה. החוקים יעלו להצבעה השבוע בכנסת. מעל 100 חברי כנסת תומכים בחוק שבמהותו הוא חוק חשוב לביטחון המדינה ולשמירה על זהותה היהודית".

וליד טאהא מאיים

השרה מרב מיכאלי אמרה בישיבת הממשלה כי, "מפלגת העבודה תמיד הייתה מפלגה בטחונית וגם עכשיו היא תתמוך בחוק מהסיבות הבטחוניות. אבל אי אפשר להתעלם מהבעיות שהחוק מעלה, והבעיה הגדולה והאמיתית היא הסכסוך הישראלי פלסטיני, שמביא בכלל לבעיה הזאת. הוויכוח הזה צריך להבהיר שישראל לא תוכל להמשיך להתעלם מהבעיה. אין מנוס מלהגיע להסדר שיציל את מדינת ישראל ואת החזון הציוני וימנע ממדינת ישראל להתמסמס ולהפוך למדינה דו לאומית. חבר הכנסת וליד טאהא איים הבוקר כי: "חופש הצבעה על חוק האזרחות הגזעני על שתי גרסותיו, פירושו חופש הצבעה מלא על כל חוק שיעלה".

גם שר הבריאות הורוביץ תקף הבוקר את ההצעה לאפשר חופש הצבעה וכתב: "חוק האזרחות גזעני ומפלה, ואין לו מקום במדינה דמוקרטית. ההחלטה לשתף פעולה עם נתניהו, סמוטריץ, ובן גביר היא הפרה בוטה של הסיכומים, ושבירה של הקואליציה, מרצ לא תאפשר זאת, גם לא בהעלמת עין. הממשלה הזאת יודעת לעבוד יחד ולהגיע בהידברות להסכמות, כך יש לנהוג גם לגבי חוק האזרחות".

במפלגת כחול לבן אומרים כי הם תומכים בחוק האזרחות שהוא חוק ביטחוני חשוב, "בהתאם לנוסח שגיבשו במשרד הפנים או באמצעות פשרה אחרת. כחול לבן מתנגדת לחופש הצבעה - ובמידה ולא תישמר המשמעת הקואליציונית היא תשקול את התנהלותה בהמשך", מסרו במפלגה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן