התנועה לאיכות השלטון לא רוצה את דרעי כיועץ פרלמנטרי: פנתה ליו"ר הכנסת

לטענת התנועה לאיכות השלטון, דרעי הפר ברגל גסה את הסדר טיעון שנחתם עמו, בו התחייב להתרחק מהזירה הציבורית, על כן פנתה ליו"ר הכנסת וליועצת המשפטית של הכנסת, וכתבה: "הוא אינו מורשה לעבוד בכנסת ואינו מורשה לקבל היתר כניסה למשכן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/02/22 18:03 ב באדר א'

התנועה לאיכות השלטון לא רוצה את דרעי כיועץ פרלמנטרי: פנתה ליו"ר הכנסת
דרעי. ישוב למשכן הכנסת?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ה') ליו"ר הכנסת חברת הכנסת מיקי לוי, וליועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפק, בבקשה לשקול את העסקתו של אריה דרעי כיועץ פרלמנטרי. לטענת התנועה, "דרעי הפר ברגל גסה את הסדר טיעון שנחתם עמו, בו התחייב להתרחק מהזירה הציבורית".

במכתבה הזכירה התנועה שוב את העובדה, כי הסדר הטיעון התקבל על ידי נשיא בית המשפט השלום בירושלים השופט שמואל הרבסט, במידה רבה על סמך התחייבותו של דרעי להתפטר מהכנסת ולהתרחק מהזירה הציבורית.

"לעמדת התנועה, לאחר הפרה זו של הסדר הטיעון, על ידי עבריין מורשע ומועד, לכנסת ולעומד בראשה, עומד שיקול הדעת האם לקבל את מר דרעי כעובד הכנסת. כמו גם, האם לאשר לו היתר כניסה קבוע; והאם לאשר לו כניסה למליאה – קודש הקודשים של בית המחוקקים הישראלי", כתבה התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הכנסת.

לסיום נכתב: "אשר על כן, אנו פונים אליכם בבקשה שתשקלו את העסקתו של מר דרעי כעובד הכנסת ותכריעו כי לאחר הרשעתו בפלילים והפרת הסדר הטיעון – הוא אינו מורשה לשוב ולעבוד בכנסת ואינו מורשה לקבל היתר כניסה למשכן, ובוודאי גם שלא למליאה".

נזכיר כי אתמול כינס יו"ר ש"ס אריה דרעי מסיבת עיתונאים מיוחדת בחדר הסיעה בכנסת. דרעי התייחס לראשונה לעסקת הטיעון עליה חתם, הרשעתו בבית המשפט ולהמשך פעילותו הציבורית בחזית המאבק להפלת הממשלה.

כזכור, אריה דרעי חתם על הסדר טיעון והורשע בעבירות מס. לאחר החתימה נכנסה לתוקף ההתפטרות של אריה דרעי מהכנסת, גם היא כאחד מתנאי עסקת הטיעון. מי שנכנס במקומו הוא חבר הכנסת יוסי טייב, שאמר לכיפה: "אני מקווה שהכנסת ה-24 תהיה קצרה ככל האפשר ונפיל את הממשלה בצורה המהירה ביותר כדי שנזכה לראות את דרעי חוזר לספסלי הכנסת".