בלעדי בימינה לא מרוצים מגדעון סער

שר המשפטים גדעון סער בחר את המועמדת שלו לתפקיד היועמ"ש, במפלגת ימינה לא מרוצים מההתנהלות של סער ומההחלטה להשאיר את רז נזרי מחוץ למרוץ | סער: "מקווה שהממשלה כולה תתמוך בהמלצתי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/01/22 16:55 כט בשבט התשפב

בימינה לא מרוצים מגדעון סער
שקד וסער , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשבוע הקרוב יגיע לסיומו המרוץ לאחד התפקידים הכי משמעותיים במדינה, משרת היועץ המשפטי לממשלה. מי שמוביל את בחירת היועץ הבא הוא שר המשפטים גדעון סער, לו היו שני נציגים בוועדת האיתור, אמש בהחלטה שהפתיעה רבים הושאר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי מחוץ לשלישיית המועמדים הסופית וגורמים במפלגת ימינה לא מרוצים מההחלטה של שר המשפטים. 

גורמים בימינה מספרים לחדשות כיפה כי במפלגה הופתעו מההחלטה של סער ונציגיו בוועדה להשאיר את נזרי מחוץ למרוץ וכי במפלגה לא מרוצים מההתנהלות של סער בכל הנוגע לבחירת היועץ המשפטי לממשלה.

נזכיר כי בשנת 2018, בזמן שכיהנה כשרת המשפטים מינתה איילת שקד את ניזרי לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, זאת לאחר שקד קיבלה את המלצתו של אביחי מנדלבליט, עם זאת ההערכה היא שאחרי שניזרי נופה מהמרוץ שקד תתמוך בישיבת הממשלה במועמדת של סער, גלי בהרב מיארה.

אתמול הוועדה לאיתור היועמ"ש העבירה לראש הממשלה בנט ולשר המשפטים סער את שלושת המועמדים הסופיים מתוכם תבחר הממשלה את היועץ המשפטי לממשלה. 

  • ד"ר רועי שיינדורף - דוקטור למשפטים. מאוקטובר 2013 משמש בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - משפט בין-לאומי. בשנת 2020 היה מעורב בגיבוש "הסכמי אברהם".
  • עו"ד גלי בהרב-מיארה - בין השנים 2007–2015 שימשה כפרקליטת מחוז תל אביב והמרכז (אזרחי) בפרקליטות המדינה. מועדפת על ידי ראש הממשלה ושר המשפטים.
  • עו"ד איתי אופיר - הסרוג שברשימה. בפברואר 2018, מונה על ידי שר הביטחון לעמוד בראש הוועדה לבחינת גיוסם של המגזר החרדי. בשנת 2018 בחוות דעת משפטית קבע אופיר כי בחלוף ארבעים שנה מהקמת היישוב עפרה שבבנימין ניתן להכשיר חלק מבתיו באמצעות הפקעת הקרקע ופיצוי מלא של בעלי הקרקע הפלשתינים על הפקעה זו, כפי שהחוק מאפשר לעשות בישראל וכפי שכבר בוצע בעבר. 

שר המשפטים גדעון סער כתב על החלטתו: "תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד קשה מאוד ומאתגר. הוא יקר לי מאוד ויקר לכל מי שחשוב לו שישראל תוסיף להיות מדינה מתוקנת. אני מקווה שהממשלה כולה תתמוך בהמלצתי המבוססת על הכרתי בדבר טובת מערכת המשפט ומדינת ישראל".