ברקע עסקת הטיעון: נתניהו שובר שתיקה

רק אתמול יצא איש התקשורת ינון מגל לקמפיין מימון המונים למשפט נתניהו, היום יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שובר שתיקה ומגיב לקמפיין | כמה כסף גויס עד כה?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/01/22 13:37 טו בשבט התשפב

ברקע עסקת הטיעון: נתניהו שובר שתיקה
נתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

עדיין לא ברור אם הכסף מקמפיין המימון למשפט נתניהו אכן יוכל מבחינה משפטית להגיע לידי נתניהו אבל הקמפיין מוסיף לצבור תאוצה וחצה היום את רף ה-2,500,000 מיליון שקל, נתניהו שלא הגיב עד כה לקמפיין או לעסקת הטיעון שבר היום (ב') שתיקה. 

בעמוד הטלגרם שלו הודה נתניהו להומונים שתרמו מכספם למימון משפטו, נתניהו כתב: "תודה לכם, המוני אזרחי ישראל, על התמיכה האדירה והאהבה המופלאה שלכם בימים האחרונים. חום הלב שלכם ריגש אותי ואת בני משפחתי בהתרגשות שאין שנייה לה".

 למרות שעסקת הטיעון נראית קרובה מתמיד, איש התקשורת ינון מגל יצא אמש בצעד מפתיע עם קמפיין מימון המונים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. מגל מתנגד לעסקת הטיעון במתכונת המסתמנת ומצליח לגייס סכומי כסף גדולים בקצב חסר תקדים.

על פי חוקי הקמפיין מותר לאדם אחד, או לבני משפחה שגרים יחד לתרום יותר מפעם אחת, אך עד סכום מצטבר של 5,000 ש"ח לכל בני המשפחה, למרות זאת הסכומים מצטברים במהירות ובפחות משלוש שעות הגיע הקמפיין של מגל למען נתניהו ליותר מחצי מיליון שקל. יעד הקמפיין הוא שבע מיליון שקל.

בדברי ההסבר לקמפיין כתב מגל: "חברים יקרים אנשי המחנה הלאומי אנחנו יוצאים היום לגיוס ההמונים הגדול של מחנה הימין מתוך תחושה והבנה שמשפט נתניהו הוא תוצאה של רדיפה וניסיון להשיג בכל דרך ובכל מחיר הרשעה של מנהיג המחנה ומתוך כוונה להרחיק אותו מהנהגת המדינה.

היום, אנו אנשי המחנה הלאומי תורמים את חלקנו להגנה על מנהיג המחנה כי כשהשמאל והפרקליטות הושיבו את בנימין נתניהו על ספסל הנאשמים - הם הושיבו עליו את כולנו. המשפט הזה אינו של נתניהו בלבד והוא לא יושב שם לבדו. לכן כולנו לוקחים היום חלק במימון המשפט - כי המשפט הזה הוא של מחנה הימין כולו".