מחלוקת בממשלה: האם יבוטל התו הירוק?

אחרי שאתמול שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע שהוא מתנגד בחריפות להארכת התו הירוק אפילו בשנייה אחת, ביש עתיד תומכים בהארכת תוקף התו הירוק לתקופה קצרה | נחצה רף 1000 חולים קשה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/01/22 09:52 כח בשבט התשפב

מחלוקת בממשלה: האם יבוטל התו הירוק?
ליברמן עם לפיד, צילום: לע"מ

התו הירוק שמלווה אותנו כבר תקופה ארוכה יעלם? התוקף של התו הירוק למתחסנים בשלוש מנות צפוי להיגמר ב-6 בפבואר ובממשלה קיימת מחלוקת האם להאריך את התקנות, שר המשפטים גדעון סער ושר האוצר אביגדור ליברמן הודיעו אתמול (ש') כי הם מתנגדים להארכת התו הירוק אבל ביש עתיד מתכוונים להצביע בעד.

לעומתם, שרי יש עתיד יצביעו בעד הארכת התו הירוק. בהודעה מטעם יש עתיד נכתב כי אין ספק כי נדרש שינוי נוכח המציאות המשתנה. אך נכון לעכשיו, אנו ביש עתיד נסכים לבקשת שר הבריאות להאריך את תקנות התו הירוק במספר ימים על מנת להסדיר את נושא מגן אבות ונתב״ג.

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן כי 45,258 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לקורונה. מספר החולים הקשים עומד על 1,069, בהם 241 מונשמים.

גדעון סער: "התו הירוק צריך לסיים את דרכו"

סער פרסם את התנגדותו הנחרצת לתו הירוק וכתב: "התו הירוק צריך לסיים את דרכו. כמו באנגליה. כמו בדנמרק. הפגיעה בחרויות ובפרנסה היתה מוצדקת כל עוד היתה לכך תכלית אפידמיולוגית מובנת. אין עוד כזאת. לא אתמוך עוד בהארכת התו הירוק".

שר האוצר ליברמן התייחס לביטול התו הירוק בראיון לחדשות 12 ואמר: "התו הירוק אמור להסתיים 6 בפברואר ואני אתנגד להארכה, אפילו בשנייה אחת, לא רוצה לדבר בשמו של ראש הממשלה, אבל עמדתי היא להתנגד. אין שום סיבה שבמצב החיסונים וההדבקה והמחלימים במדינה להמשיך בתו הירוק. יש קבינט מומחים שהוא מייעץ לממשלה, גם שם יש רוב מוחץ לביטול התו הירוק ולכן אני שקט לחלוטין".

במפלגת יש עתיד יש גם מי שמתנגד לתו הירוק, חבר הכנסת ולדימיר בליאק כתב בטוויטר, "לא צריך את כל התווים של ציוץ, כדי לכתוב את המשפט המתבקש - זו העת לבטל את התו הירוק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן