בדרך לביטול? מסתמן: התו הירוק יצומצם משמעותית

לאחר ביטולי הבידודים במערכת החינוך, הערב מתפרסם כי בתחילת החודש הבא יצומצם התו הירוק. לצד הצמצום, נשקלת האפשרות לבטלו או להחילו רק על מקומות בהם יש ריכוז גבוה של אוכלוסיות סיכון | "אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק", כתב ליברמן בשבוע שעבר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/01/22 20:13 כא בשבט התשפב

בדרך לביטול? מסתמן: התו הירוק יצומצם משמעותית
התו הירוק החדש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ששר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי הוא מתכוון להילחם במתווה התו הירוק - יולן כהן מפרסמת כי מסתמן צמצום בתו הירוק בתחילת פברואר. על פי הפרסום במשרד הבריאות צפויים לצמצם את התו הירוק דרמטית, לפחות בחלק מהמקומות.

לצד הצמצום המסתמן, עדיין נבחנת האפשרות לבטל את התו הירוק. כמו כן נשקלת האפשרות להחיל אותו רק על מקומות שבהם יש ריכוז של אוכלוסייה בסיכון ולשחרר את כלל האוכלוסייה מהמתווה.

"אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים. מה שיש זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היומיומי ובנוסף תרומה לא קטנה לפאניקה בציבור", טען שר האוצר וחשף כי הוא "פועל מול כל הגורמים על מנת לבטל את התו הירוק ולשמור על שגרת חיים נורמלית לכולנו". 

דבריו של ליברמן הצטרפו לאמירה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שדרשה לבטל את הבידוד לילדים בריאים: " לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים. על משרד הבריאות לבטל זאת מיד. חייבים להציל את הילדים שלנו. זו הבריאות שלהם. זה החיים שלנו", דרישה שהתקבלה לבסוף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן