חוק האזרחות | שיחה קשה בין איילת שקד ליאיר לפיד: "נצביע עם האופוזיציה"

חוק האזרחות מציף מחלוקות קשות בקואליציה, והבוקר מתפרסם כי אתמול הייתה שיחה קשה בין שקד ללפיד: "אני סיימתי עם האירוע של חוק האזרחות. עוד שבוע לא ייתן כלום. אתם רוצים שנצביע על החוק של רוטמן? זה מה שיקרה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 24/01/22 09:49 כב בשבט התשפב

חוק האזרחות | שיחה קשה בין איילת שקד ליאיר לפיד: "נצביע עם האופוזיציה"
איילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק האזרחות של שרת הפנים איילת שקד שוב חוזר לכותרות. החוק שהסעיר את הממשלה מיד אחרי שהוקמה ונפל במליאת הכנסת, הגיע לפני כשבוע אל שולחן ועדת השרים לענייני חקיקה, שם אמנם קיבל את אישור השרים אבל יאיר לפיד הגיש נגדו ערר.

שיחה סוערת התקיימה אתמול בין שרת הפנים, איילת שקד, ושר החוץ, יאיר לפיד, לאחר הגשת הערר. כך פורסם היום (ב') בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן. "אני סיימתי עם האירוע של חוק האזרחות. עוד שבוע לא ייתן כלום", אמרה שקד ללפיד והוסיפה: "אתם רוצים שנצביע על החוק של רוטמן? זה מה שיקרה".

בסביבת לפיד הבטיחו כי הם עובדים על פתרון וכי "חוק האזרחות לא יפרק את הממשלה", לדבריהם. אמש (א') התפרסם כי יאיר לפיד נפגש עם חוסן א-שייח', השר הפלשתיני לעניינים אזרחיים. א-שייח הוא האדם המקורב ביותר לאבו מאזן, והאחראי על התיאום האזרחי והביטחוני עם ישראל.

בשיחה שהתקיימה בימים האחרונים ופרטיה הגיעו לחדשות כיפה אמרה אחת מחברות הכנסת במרצ: "זה חוק שמפיל קואליציה, אנחנו שלוש סיעות שמתנגדות, כל יום יש דרמות", חברת כנסת נוספת, אמרה: "אם לנו יש חוק על להט"ב בגלל שיש מפלגות שתומכות בחוק נעלה אותו? אנחנו לא עושים את זה". חברי הכנסת ממרצ ביקשו מטאהא לדבר עם מנסור עבאס שיפעל לביטול החוק. טאהא הוסיף, "אני לא יכולתי להביא חוק שלי, אז למה הם מביאים מה שבא להם? שילכו לעזאזל".


(שרת הפנים מציגה את חוק האזרחות לקראת ההצבעה במליאה)